تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۷
تعداد زیادی از دانشجویان دختر دانشگاه سیستان و بلوچستان با حضور در بخش ریاست این دانشگاه، اعتراض خود را نسبت به مختلط شدن سرویس‌های ایاب و ذهاب درون دانشگاهی که از قسمت دانشکده مهندسی به دانشکده ادبیات و بالعکس حرکت می‌کند، نشان دادند.
اعتراض دانشجویان به مختلط شدن اتوبوس‌های درون دانشگاهی/ امضای مخالفت ۵۰۰ دانشجوی دختر
به گزارش سرویس سیاسی عصرهامون و به نقل از خبرگزاری دانشجو، روز گذشته تعداد زیادی از دانشجویان دختر دانشگاه سیستان و بلوچستان با حضور در بخش ریاست این دانشگاه اعتراض خود را نسبت به مختلط شدن سرویس‌های ایاب و ذهاب درون دانشگاهی که از قسمت دانشکده مهندسی به دانشکده ادبیات و بالعکس حرکت می‌کند، نشان دادند.

این دانشجویان نسبت به این اقدام دانشگاه که از ابتدای سال تحصیلی جدید و با دستور شخص رئیس دانشگاه رخ داده است، معترض بوده و خواهان بازگشت سرویس‌های ایاب و ذهاب به سیستم پیشین شدند.

سرویس ایاب و ذهاب درون دانشگاه سیستان و بلوچستان از سال ۹۰ به صورت جداگانه در آمده و علت این کار نیز اعتراض دانشجویان دختر نسبت به فضای نامناسب مختلط در اتوبوس‌ها بود. جدا شدن اتوبوس دختران و پسران بعد از آن در دانشگاه اعمال شد که دانشجویان دختر به اتفاقاتی که در داخل اتوبوس‌های مختلط رخ می‌داد، اعتراض کرده و خواهان جداشدن اتوبوس‌های خود از اتوبوس‌های پسران شدند.

در آن سال با تصمیم ریاست دانشگاه این تفکیک صورت گرفت و مسئولین دانشگاه با درخواست دانشجویان موافقت کردند، اما امسال با دستور ریاست جدید دانشگاه، مجددا اتوبوس‌ها به صورت مختلط در آمده است که دوباره، دانشجویان دختر دانشگاه به این اقدام اعتراض کرده و خواهان بازگشت‌ به حالت قبل شدند.

این دانشجویان به فضای نامناسب در اتوبوس‌ها از جمله صحبت‌های نامناسبی که از جانب برخی دانشجویان پسر بیان می‌شود، شلوغی اتوبوس‌ها و عدم رعایت موازین شرعی در حالت شلوغی معترض هستند.

همچنین در سطح دانشگاه نیز بیش از ۵۰۰ نفر از دانشجویان دختر با جمع آوری امضاء خواهان برگشت وضعیت اتوبوس‌ها به حالت قبل(جدا از هم) شدند که تا به امروز واکنشی را از سوی ریاست دانشگاه در پی نداشته و مسئولین دانشگاه توجهی به این موضوع نکرده‌اند.

لازم به ذکر است، مسئولین دانشگاه در برخورد با دانشجویان کمبود منابع مالی را دلیل این اقدام خود معرفی کرده‌اند که مشخص نیست با مختلط شدن اتوبوس‌های دانشگاه چه کمکی به کمبود بودجه خواهد شد؟

انتهای پیام/7250 https://www.asrehamoon.ir/vdcevn8f.jh8poi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما