تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۱
در حالی دولت تدبیر تغییر استانداران را با برکناری استاندار خوزستان کلید زد که برخی از قرار گرفتن استاندار سیستان و بلوچستان در صف احتمالی تغییر استانداران در سال 95 خبر می دهند.
استانداران دولت تدبیر بر مدار جابه جایی/ آیا هاشمی هم در صف احتمالی تغییر قرار دارد؟
 به گزارش عصرهامون، چه آن زمان که رحمانی فضلی وزیر کشور با دقت زیاد، بازه ای 9 ماهه را برای تغییر همه استانداران صرف کرد و چه حالا که عمر دولت تدبیر رو به پایان است با ارزیابی عملکرد استانداران دست به تغییراتی در ترکیب سکان داران سیاسی استان ها زده است اما همیشه این تصمیم موافقان و مخالفانی داشته است. موافقانی که تاکید می کنند تغییرات در راستای اجرای سیاست های دولت باشد و مخالفانی که معتقدند این تغییرات سیاسی کاری است.
در هر حال اما عزم وزارت کشور برای پیگیری سیاست های دولت جزم است و به همین دلیل در ماه های آغازین سال 95  تغییرات دولت در ترکیب استانداران آغاز شده است.
روز گذشته بود که خبری مبنی بر جابه جایی استاندار سیستان و بلوچستان در یکی از رسانه های اصلاح طلب منتشر شد، در این خبر نام گزینه جایگزینی علی اوسط هاشمی نیز اعلام شده بود گزینه ای که پیشتر مورد تایید برخی از خواص استان بوده است؛ اما ساعاتی پس از انتشار این خبر به دلیل افشاگری زود هنگام از پشت پرده های تغییرات در سکان مدیریتی سیستان و بلوچستان از خروجی سایت مذکور حذف شد.
اما نکته جالب در این میان برکناری ناگهانی استاندار خوزستان همزمان با انتشار خبر جابه جایی استاندار سیستان و بلوچستان بود که این برکناری شایعات در جابه جایی هاشمی را نیز قوت بخشید.
اوسط هاشمی آبان ماه 92 به عنوان استانداری فراجناحی در سیستان و بلوچستان انتخاب شد اما از همان ابتدا و به دلیل انتصابات جناحی و هدفدار با انتقادات زیادی از سوی مردم و سیاسیون استان مواجه شد.
علی اوسط هاشمی که از مسئولین ارشد ستاد موسوی شناخته می شود از زمان انتصاب به عنوان استاندار سیستان و بلوچستان تا کنون عملکرد وی با حاشیه های زیادی روبرو بوده است.
اعتراض به عملکرد سیاسی از مهمترین اعتراضات مردمی به عملکرد استاندار سیستان و بلوچستان بود اما علاوه بر اعتراضات مردمی بارها بیانیه های اعتراض آمیز از طرف تشکل های مختلف دانشجویی و خانواده های معظم شهدا نسبت به عملکرد علی اوسط هاشمی منتشر شده است.
وی اما از ابتدای حضور در سیستان و بلوچستان در قامت یک مسئول امنیتی ظاهر شد. او که تجربه کار در کردستان را در زمان دولت اصلاحات داشت تلاش کرد با اتکا به این تجربه مسئله امنیت در سیستان و بلوچستان را نیز مدیریت و حتی به نوعی متحول کند.
که در این مسیر سعی کرد ادبیات جدیدی وارد واژگان رویدادهای امنیتی استان نماید تا جایی که گزینش واژه "خرده شرارت" در ادبیات سیاسی او موجی از انتقادات مردمی را روانه استانداری سیستان و بلوچستان کرد.
خانواده معظم شهدا نیز نسبت به گزینش این واژه برای قاتلین فرزندانشان به شدت خشمگین شدند و خواهان تغییر این واژه در ادبیات آقای استاندار بودند.
البته باز شدن دروازه های استان به روی فتنه گران در ایام استانداری سیستان و بلوچستان از دیگر انتقادات عمومی به اوسط هاشمی بود.
دامنه انتقادات به اوسط هاشمی به همین جا ختم نشد؛ انتشار مطالب فیس بوکی استاندار سیستان و بلوچستان زاویه ای از نحله پنهان فکری او را نمایان ساخت و موج اعتراضات مردمی را در بر داشت تا جایی که پس از افشاگری گسترده در خصوص توهین به ارکان اصلی نظام در اولین حضور وی در دانشگاه سیستان و بلوچستان با واکنش گسترده دانشجویان روبرو شد.
بسیاری از کارشناسان سیاسی معتقدند این اقدامات می تواند به تنهایی دلایلی برای جابه جایی وی باشد البته قاصر بودن در تحقق نیاز اصلاح طلبان استان و شکاف عمیق میان این طیف شکست خورده و پیروزی قاطع اصولگرایان در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی در سیستان و بلوچستان فرض این جابه جایی را محتمل تر می کند.
 
انتهای پیام/  https://www.asrehamoon.ir/vdcdok0j.yt0os6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما