تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۹
احراز صلاحیت ها برای تصدی امور مهمه و تایید مصوبات مجلس از جمله مهمترین وظائفیست که تاکنون شورای نگهبان به خوبی از پس آن بر آمده است.
صیانت از نظام اسلامی وظیفه ایست که شورای نگهبان به خوبی انجام داده است/ در همه جای دنیا نهاد هایی به مثل شورای نگهبان بر مراکز حساس نظارت دارن
به گزارش عصر هامون به نقل از  پایگاه خبری، تحلیلی سنت نیوز؛ حضرت امام خميني(ره) بعد از همه‌پرسي قانون اساسي جمهوري اسلامي در اول اسفند ۱۳۵۸شش فقيه عضو شوراي نگهبان را در نخستين حكم خود براي نهادهاي عالي نظام، منصوب كردند؛ با رأي مجلس شوراي اسلامي به شش حقوقدان نخستين دوره شوراي نگهبان، در ۲۶ تيرماه ۱۳۵۹ رسماً اين نهاد عالي، فعاليت خود را آغاز كرد و طي اين سالها، شوراي نگهبان در راستاي پاسداري از شرع و قانون اساسي و صيانت از انتخابات، ضمن آنكه موجبات اطمينان و وثاقت ملت عزيز ايران، نسبت به حركت نظام در مسير انقلاب اسلامي را به همراه داشته، از سويي باعث ناراحتي و تلاش مداوم دشمنان براي هجمه به اين نهاد مقدس شده است.
در همین خصوص مولوی عبد الصمد کریمزائی اظهار داشت:در هر کشوری نهادی وجود دارد که وظیفه نظارتی بر سائر نهاد های تاثیر گذار را دارد و در جمهوری اسلامی ایران شورای نگهبان با صیانت از اصل نظام این مهم را بر عهده دارد.
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر افزود: شورای نگهبان وظیفه دارد تا جمهوری اسلامی را بر مبنای اسلام نگه دارد و نگذارد از حیطه شرع مقدس تخطی گردد.
مولوی کریمزائی با ابراز خرسندی از عملکرد شورای نگهبان بیان داشت: به حمد الله شورای نگهبان عملکردی بی نظیر و مثبتی داشته است و به معنای واقعی نگهبان و حافظ اسلامیت ایران است.
حجت الاسلام و المسلمین شجاع الدین ابطحی امام جمعه تشیع ایرانشهر ضمن ابراز خرسندی از عملکرد شورای نگهبان اظهار داشت: نظام اسلامی باید به اسلامیت خود باقی بماند و وظیفه این ابقاء بر عهده شورای نگهبان می باشد.
حجت الاسلام ابطحی افزود: احراز صلاحیت کسانی که قصد تصدی امور مهمه کشور رادارند به علاوه تایید مصوبات مجلس که قوانین و مقررات جامعه را تدوین می کنند از جمله مهمترین وظائفیست که تاکنون شورای نگهبان به خوبی از پس آن بر آمده است.
 
 
انتهای خبر /0720 https://www.asrehamoon.ir/vdcjhieo.uqem8zsffu.html
منبع : سنت نیوز
نام شما
آدرس ايميل شما