تاریخ انتشار :يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۱
مرغ به کیلویی ۹۰ هزار تومان رسید؛

افزایش زیرپوستی قیمت‌ مرغ در سیستان و بلوچستان

افزایش قیمت مرغ و رسیدن آن به کیلویی ۹۰ هزار تومان در بازار گلایه‌مندی مردم را به دنبال داشته است.
افزایش زیرپوستی قیمت‌ مرغ در سیستان و بلوچستان
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل از زاهدنیوز، ضعف در مدیریت، کمبود نظارت‌ها، واردات مرغ و... در ماه‌ها و هفته‌های اخیر باعث شد تا قیمت مرغ در بازار روزانه متغیر و بالاتر برود، اینها دلایلی است که مردم آن را پشت پرده گرانی مرغ این کالای اساسی و پرمصرف می‌دانند که این روزها از سفره‌هایشان پر کشیده است.

ماجرا ازاین‌قرار است که قیمت مرغ در بازار این روزهای سیستان و بلوچستان به‌خصوص زاهدان نارضایتی‌های زیادی به دنبال داشته و به گفته شماری از شهروندان گاهی قیمت مرغ در روز به کیلویی ۹۰ هزار تومان رسیده و هیچ نظارتی از سوی متولیان امر بر فروشندگی‌های سطح شهر صورت نمی‌گیرد.

به عقیده شهروندان؛ گرانی‌های کاذب کالاهای اساسی در ماه‌های اخیر توان قدرت خرید را از مردم گرفته است و دراین‌بین اقشار ضعیف که نه درآمدی دارند و نه می‌توانند درآمدزایی داشته باشند؛ با این گرانی‌ها کمرشان خم شده است.

قیمت متغیر مرغ به طور روزانه از یک سو، خالی بودن ویترین برخی مرغ‌فروشی‌ها از مرغ یکی دیگر از مشکلات مردم است، اگر چه به گفته شهروندان اگر در مغازه‌ای هم مرغ موجود باشد به علت نبود برچسب درج قیمت نرخ‌های متفاوتی از سوی فروشندگان اعلام می‌شود‎.

این قیمت‌ها در حالی است که نرخ مصوب مرغ کیلویی ۷۳ هزار تومان است و متولیان امر می‌گویند فروش بالاتر از این نرخ تخلف است‎.

علل گرانی مرغ از زبان مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی
محمدمهدی اکبری، مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان دراین‌خصوص بیان کرد: در ارتباط با کالاهای اساسی یا افزایش قیمتی که فعلاً در سطح کشور رخ‌داده کلیه کالاها باتوجه‌به مولفه‌های تولید با تغییرات افزایشی روبرو بوده‌اند در این میان مرغ هم به‌عنوان یکی از کالاهای پرمصرف از این قاعده مستثنی نبوده است.

وی افزود: برخی از هزینه‌ها مانند هزینه‌های حمل‌ونقل، کارگری و عوامل تولید در سطح تغییراتی داشته که این تغییرات در سرانه تولید مرغ در سطح کشور و استان سیستان و بلوچستان هم به طبع تأثیرپذیر شده و با افزایش مرغ روبرو بوده‌ایم.

این مسئول ادامه داد: در راستای کنترل قیمت و شرایط بازار اقدام به توزیع مرغ منجمد در استان به‌اندازه کافی و قیمت مصوب ۴۳ هزار تومان برای مصرف‌کننده در سرتاسر استان کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: در تداوم کنترل قیمت و بازار مصرف اقدام به توزیع مرغ گرم با قیمت مصوب برای کشور و استان برای مصرف‌کننده ۷۳ هزار تومان در دستور کار قرار گرفته و انجام شده است.

اکبری اظهار کرد: در این زمینه مرغ تولیدی استان نیز که در کشتارگاه‌های صنعتی طیور استان در شهرستان‌های زاهدان و ایرانشهر تولید می‌شود هم به قیمت مصوب ۷۳ هزار تومان توزیع می‌شود؛ این نرخ مصوب کشوری و به‌تمامی استان‌ها ابلاغ شده است و باید به دست مصرف‌کننده برسد.

وی گفت: در فروشگاه‌های واجد شرایط به لحاظ بهداشتی و... نیز بنر نصب شده و نظارت بر این مراکز به‌صورت مدام تداوم دارد.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان افزود: باتوجه‌به اینکه تیم‌های نظارتی در سطح استان حتی روزی تعطیل در حال ارائه خدمات هستند، می‌طلبد شهروندان هرگونه گران‌فروشی و... را به سامانه ۱۲۴ اطلاع‌رسانی کرده تا در سریع‌تر زمان به موضوع رسیدگی و با متخلفان بر اساس قانون برخورد شود.

انتهای خبر/‏
https://asrehamoon.ir/vdccixqsx2bqee8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما