تاریخ انتشار :سه شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۱۵
وضعیت نامناسب آسفالت کوچه‌ها و خیابان‌های زاهدان صدای مردم را درآورد‎.
عکس از اینترنت
عکس از اینترنت
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل از زاهدنیوز، یکی از حقوق شهروندی طبق تعریف جامعه‌شناسی شهری مناسب‌سازی فضای شهری و تدوین قوانین شهرنشینی برای شهروندان است تا آن‌ها با نظم و قانون از امکانات موجود شهری استفاده کنند.

این حق شهروندی در حالی از مردم کلان‌شهر زاهدان در بسیاری از خیابان‌های اصلی و فرعی سلب شده است که زمستان و تابستان خصوصاً هنگامی که اندک بارش باران زمین‌های تشنه را سیراب می‌کند شهروندان در چاله‌چوله‌ها و وضعیت نامناسب معابر با چالش‌های زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

 چاله‌هایی که یکی پس از دیگری نمایان می‌شود و رانندگان باید در معابر گوی سبقت را در ردکردن موانع از یکدیگر بگیرند تا مبادا هزینه هنگفت پیرامون تعمیر ماشین و جلوبندی آن بر دوششان تحمیل شود.

با تمام این تفاسیر اما شماری از شهروندان در منطقه قاسم‌آباد زاهدان از وضعیت نامناسب آسفالت کوچه‌ها و خیابان‌های این محدوده گلایه داشته و مطالبه آنان بهسازی و آسفالت معابر است، چرا که به گفته اهالی آسفالت این محدوده از شهر وضعیت مطلوبی ندارد و همین امر موجب نارضایتی شهروندان شده است‎.

نامناسب‌بودن آسفالت، وجود دست‌انداز در خیابان‌های اصلی و پرتردد مشکلاتی برای عبور و مرور شهروندان به‌خصوص رانندگان خودرو‌ها و رانندگان تاکسی به وجود آورده و عبور و مرور را برای شهروندان دشوار کرده است‎.

بااین‌وجود در حالی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک شهر پایدار را از دیگر شهر‌ها متمایز می‌کند و تأثیر زیادی بر منظر شهری و تسهیل در عبور و مرور شهروندان دارد، آسفالت مناسب معابر است این در حالی بوده که اگر در سطح خیابان‌های شهر زاهدان، به‌صورت روزانه عبور و مرور داشته باشید قطعاً شاهد اختلاف سطح‌ها و چاله‌چوله‌ها و برجستگی‌های متعدد در سطح خیابان‌ها خواهید بود‎.

به اذعان برخی از شهروندان حکایت آسفالت‌های شهر زاهدان حکایت وصله‌کردن زخم‌های خیابان‌هایی است که هر از چند گاهی از سوی ارگان‌های ذی‌ربط شهری تخریب و یا حفاری می‌شود و دیگر به همان شکل قبلی بر نمی‌گردد؛ اگر ترمیمی هم صورت می‌گیرد به‌قدری بی‌کیفیت است که ماندگاری زیادی نداشته و پس از مدتی دوباره باید آستینی برای تعمیر آسفالت‌ها بالا زده شود.
 
پیگیر رفع مطالبات مردم هستیم
عباس یعقوبی نیا، معاون امور عمرانی و زیربنایی شهرداری زاهدان در خصوص این مطالبه مردمی بیان کرد: قاسم‌آباد یکی از موقعیت‌هایی است که در چند سال اخیر از ضلع شمال شرقی به شهر زاهدان اضافه شده است.

وی افزود: از دو سال پیش محور‌های زیادی در این قسمت زیرسازی، آسفالت و جدول‌بندی شده است.

به گفته این مسئول؛ رسیدگی به محور‌ها و امور شهری در این منطقه در برنامه کاری امسال گنجانده شده است.

معاون امور عمرانی و زیربنایی شهرداری زاهدان گفت: در ۶ ماه اول سال ۱۲ محور از منطقه قاسم‌آباد آسفالت خواهد شد، از طرفی محور‌هایی که آماده‌سازی شده از لحاظ تردد و رفت‌وآمد اولویت دارند و کار بر روی آن‌ها انجام خواهد شد.

یعقوبی نیا اظهار کرد: تلاش ما این است پیمانکارانی را برای اجرای پروژه‌ها به‌کارگیری کنیم که کار را برای مردم به نحو احسنت انجام دهند.

انتهای خبر/‏
https://asrehamoon.ir/vdcef78zejh8poi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها