تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۵ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۲
حجت الاسلام عیسی بزمانی گفت: دحو الارض یکی از چهار روز مهم زندگی انسان است و هر کس شب ۲۵ ذی القعده را به شب زنده داری و روزه داری روز آن مشغول باشد معادل 100 سال عبادتی است که شب ها شب زنده داری و روزها روزه داری داشته باشد.
دحوالارض؛ روزی که نخستین رحمت الهی نازل شد/ ۲۵ ذی القعده، نسیم رحمت در گذر زندگی
حجت الاسلام عیسی بزمانی، امام جمعه ایرانشهر و کارشناس مسائل مذهبی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: در طول سال شب ها و روزهای بسیار زیبایی داریم که دارای اعمالی است و انسان برای استفاده از این فرصت ها باید شب و روزهایی که دارای اهمیت است غنیمت بشمارد و از این فرصت های ارزنده استفاده کند.

وی ادامه داد: یکی از این ایام با ارزش ماه مبارک ذی القعده است که از ماه های حرام محسوب می شود، نحوه ورود به این ماه و رویت آن ، توجه به یک شنبه های ذی القعده مورد سفارش است و از این ماه به عظمت یاد شده که استفاده لازم را داشته باشیم.

کارشناس مسائل مذهبی عنوان کرد: در این ماه روز مهم دحوالارض را داریم که اعمالی دارد و بر اساس روایات ما؛ روزی است که زمین گسترش یافت و ارزش و اهمیت دارد و در اصطلاح هم روزی که زمین از زیر خانه خدا گسترش پیدا کرد و قابلیت حیات و سکونت برای بندگان خدا یافت دحو الارض نامیده می شود.

بزمانی بیان کرد: این روز گسترش رحمت الهی است که کعبه در زمین قرار داده شد و حضرت آدم در این روز وارد زمین شده و برای اهمیت این روز و سپاسگزاری از حضرت حق در قبال نعمت های رحمانی و رحیمیه او برای این روز اعمال خاصی قرار داده شده است.

وی عنوان کرد: امام رضا (ع) فرمودند هر کس شب ۲۵ ذی القعده را به شب زنده داری و روزه داری روز آن مشغول باشد معادل ۱۰۰ سال عبادتی است که شب ها شب زنده داری و روزها روزه داری داشته باشد.

امام جمعه ایرانشهر گفت: همچنین انجام اعمال این روز، کفاره ۷۰ سال گناهان انسان است و به روزه داری خیلی تاکید شده، آن چه در آسمان و زمین است دعاگوی انسان می شود و برای او استغفار می کند و پاداش هایی هم برای مردم در نظر گرفته شده است.

بزمانی تصریح کرد: نکته دیگر برای اعمال دحوالارض دعای مخصوص همان روز است که انسان در این روز این دعا را بخواند و توجه داشته باشد.

وی تصریح کرد: دو رکعت نماز که بعد از حمد قرائت سوره شمس و دعایی پس از آن از دیگر اعمال امروز است که توجه به آن ها در این روز تاکید شده است.

امام جمعه ایرانشهر اظهار کرد: کسانی که به ۲۵ ذی القعده توجه کنند مورد رحمت الهی در پنج شب آخر ماه هم قرار خواهند گرفت.

بزمانی گفت: فرصت های معنوی زییباست و باید حداکثر استفاده را از آن ها ببریم و یکی از چهار روز مهمی که در زندگی انسان تاثیر زیادی دارد و در روایات هم به آن تاکید شده است ۲۵ ذی القعده است.

وی ادامه داد: باید انسان بر اساس این حدیث که "در گذر زندگی شما نسیم های رحمتی است، خود را در این مسیر قرار دهید" که ۲۵ در القعده یکی از این نسیم هایت که هم امامان معصوم و هم علما به آن تاکید کرده اند تا به این روز توجه کافی شود و اعمال آن انجام و از این روز فرصت معنوی کامل برده شود.
 
انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdchzwnzz23nxmd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما