تاریخ انتشار :پنجشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۰
مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان:

تالاب صورتی چابهار ثبت ملی شد

علیرضا جلالزایی گفت: تالاب صورتی چابهار که به دریاچه لیپار معروف است در فهرست آثار طبیعی ملی کشور به ثبت رسید.
تالاب صورتی چابهار ثبت ملی شد
علیرضا جلالزایی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: تالاب صورتی چابهار که به دریاچه لیپار معروف است در فهرست آثار طبیعی ملی کشور به ثبت رسید.
 
وی عنوان کرد: تالاب صورتی لیپار یکی از جاذبه‌های طبیعت ایران و جنوب سیستان و بلوچستان بوده که به دلیل رنگ خاص از دیگر دریاچه‌ها و تالاب‌ها متمایز شده است.
 
این مقام مسئول تصریح کرد: پرونده ثبت این اثر طبیعی بعد از طی کردن روند بررسی در شورای ثبت میراث فرهنگی استان و شورای ثبت بناها و آثار طبیعی کشور تایید نهایی شد و حکم آن توسط وزیر میراث فرهنگی به استاندار و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ابلاغ شده است.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: ثبت ملی این اثر طبیعی باعث حفاظت و معرفی بیشتر آن می شود و مقدمه‌ای برای ثبت منظر این دریاچه در فهرست آثار طبیعی جهانی خواهد بود، همچنین گردشگران زیادی را به منطقه جذب خواهد کرد.
 
شایان ذکر است؛ تالاب لیپار یا تالاب صورتی در تنگه و دره‌ای صخره‌ای مشرف به کوه، در مسیر جاده ساحلی چابهار به بندر صیادی بریس در ساحل دریای عمان (۱۵ کیلومتری شرق چابهار) واقع شده است.

دریاچه یا تالاب صورتی لیپار به سبب جذابیت های خاص خود، تولید نمک طبیعی و فروش صنایع دستی بومی و محلی توسط زنان و کودکان در اطراف آن در طول سال میزبان شمار زیادی از گردشگران و مسافران داخلی و خارجی است.

انتهای پیام/
 
https://www.asrehamoon.ir/vdccp4qsm2bq1s8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما