تاریخ انتشار :دوشنبه ۷ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۲۷
محمد سرگزی گفت: طرح تحقیق و تفحص از طرح آبیاری ۴۶ هزار هکتار از اراضی دشت سیستان با اکثریت آرا در کمیسیون کشاورزی تصویب شد و در هشت محور پیگیری می شود.
کمیسیون کشاورزی مجلس طرح تحقیق و تفحص طرح ۴۶ هزار هکتاری سیستان را پذیرفت/ پیگیری این طرح در  ۸ محور
محمد سرگزی، نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌ و گو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: از ابتدای مجلس یازدهم تعداد بسیار زیادی از کشاورزان به بنده مراجعه می‌کردند و یکی از مطالبات آن ها بررسی وضعیت چگونگی اجرای طرح ۴۶ هزار هکتاری بود.

وی ادامه داد: بر این اساس در ابتدای مجلس در یک فرآیند و برنامه ریزی به این سمت عمل کردیم که در سفرهای مختلفی که نمایندگان، رئیس و نایب‌ رئیس مجلس و روسای کمیسیون های مختلف حضور دارند معایب طرح از نزدیک دیده شود تا به عنوان یک پشتوانه برای بحث تحقیق و تفحص باشد.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بعد از مشورتی که با مجموعه های مختلف داشتیم طرح تحقیق و تفحص از طرح آبیاری ۴۶ هزار هکتار از اراضی دشت سیستان حدود ۶ ماه پیش مطرح و پس از آن نیز جلسات متعددی با مجموعه‌ متولی برگزار شد.

سرگزی خاطرنشان کرد: توضیحات آن ها پاسخگوی ابهامات موجود نبود و بر این اساس در هشت محور حوزه تحقیق و تفحص مطرح شد که شامل کیفیت اجرای طرح، قراردادهای پیمانکاری، نرخ تاثیر ارز در این طرح، شیوه اجرا، نظام بهره برداری، سازمان بهره بردار، پرداختی های پیمانکاران و اسناد مالی و منابعی که به این طرح اختصاص پیدا کرده، می شود.

وی بیان کرد: مجموعه متولی در جهاد سازمان کشاورزی هم توضیحات خود را در کمیسیون ارائه داد، اما روز گذشته کمیسیون به اتفاق آرا و دفاعیات ما در این زمینه، طرح تحقیق و تفحص را پذیرفت و به تصویب رسید و قرار است به زودی در صحن مجلس پیرامون این طرح جلسه ای برگزار می شود که با نظر موافق نمایندگان نهایی خواهد شد.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی گفت: گاهی عنوان می شود طرح تحقیق و تفحص دیر انجام شد؛ اما نکته این است که از ورود ما به مجلس یک سال می گذرد و در این مدت توانستیم مجلس را آماده کنیم که نیاز به زمان داشت. 

سرگزی در خصوص برخی از اخبار مبنی بر اختلاس در طرح آبیاری ۴۶ هزار هکتار از اراضی دشت سیستان گفت: اختلاس ها را رد یا تایید نمی کنیم، زیرا اختلاس انتصاب ‏جرم است که اگر در محاکم اثبات نشده باشد رفع افترا ‏دارد، گزارشاتی مطرح شده که قطعا یکی از محورها بررسی ‏همین موضوع است.

انتهای پیام/  https://www.asrehamoon.ir/vdci53azzt1app2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما