تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۹
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان اعلام کرد؛

بکارگیری ۱۰ معتاد بهبود یافته توسط کارآفرین زاهدانی/ اشتغال زایی؛ راهگشای کاهش آسیب های اجتماعی

حامد آرامش گفت: با همت یک کارآفرین در شهر زاهدان، ۱۰ نفر از معتادان بهبود یافته مشغول بکار شدند.
بکارگیری ۱۰ معتاد بهبود یافته توسط کارآفرین زاهدانی/ اشتغال زایی؛ راهگشای کاهش آسیب های اجتماعی
حامد آرامش، سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: فراهم کردن زمینه اشتغال معتادان بهبود یافته به صورت جدی در دستور کار این اداره کل شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و اداره کل بهزیستی استان قرار گرفته است، بر همین اساس در روزهای ابتدایی امسال، ۱۰ نفر از معتادان بهبود یافته توسط یک کارآفرین در زاهدان بکارگیری شدند.

وی اضافه کرد: با توجه به نقش مهم اشتغال زایی در جلوگیری از بازگشت مجدد افراد به مصرف مواد، ایجاد فرصت های شغلی و همت کارآفرینان و کارفرمایان برای بکارگیری معتادان بهبود یافته در راستای پیشگیری از بازگشت به چرخه اعتیاد این افراد بسیار کلیدی است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه نباید معتادان بهبود یافته را به حال خود رها کنیم، گفت: برخی از این افراد مهارت‌هایی دارند که می‌توانند با استفاده از آن مشغول به کار شوند و لازم است کارگاه‌های تولیدی برای چنین افرادی راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد: دولت با ارائه تسهیلات و مشوق‌های لازم از راه‌اندازی چنین کارگاه‌هایی حمایت می‌کند و باید از مشارکت مردم، خیران و سازمان‌های مردم‌نهاد هم در این زمینه استفاده کنیم.

آرامش افزود: سازمان بهزیستی نیز هم اکنون مشوق هایی را برای کارفرمایان در صورت جذب و بکارگیری معتادان بهبود یافته در نظر گرفته است.

وی تاکید کرد: باید فرهنگ اجتماعی را در بخش های مختلف جامعه و خانواده برای پذیرش بهبود یافتگان ارتقا دهیم، چراکه همه در موضوع مسئولیت اجتماعی مسئول هستیم.

انتهای پیام/ حمیده ذوالفقاری
https://www.asrehamoon.ir/vdca60n6o49ny61.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما