تاریخ انتشار :شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۱
داوطلبان کنکور سراسری تا روز آزمون 22 روز فرصت دارند و کارشناسان آموزشی می‌گویند در این روزهای پایانی باید به فکر جمع‌بندی مطالب باشند.
کنکوری‌ها و روزهای آخر مانده به کنکور
به گزارش عصرهامون به نقل از خبرگزاری فارس؛ آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ با تمام کش و قوس‌ها و موافقت‌ها و مخالفت‌ها بر سر اجرای مصوبه جدید، در روزهای ۲۹ و ۳۰ دی ماه امسال برگزار می‌شود.
البته آزمون دی‌ماه، نوبت اول آزمون سراسری برای پذیرش دانشجو در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ است و نوبت دوم آزمون تیرماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود، اما برای شرکت در نوبت اول نیز حدود یک میلیون نفر ثبت‌نام کرده‌اند.
طبیعتا به دلیل اینکه برای اولین بار کنکور در دی ماه نیز برگزار می‌شود، داوطلبان این کنکور زمان کمتری برای درس خواندن داشته‌اند، اما در هر صورت حالا ۲۲ روز بیشتر به کنکور باقی نمانده و باید هر چه خوانده‌اند را جمع بندی کنند.


کارشناسان آموزشی توصیه‌هایی برای کنکوری‌ها در این روزهای پایانی دارند که در زیر می‌خوانید:
زمان‌تان را برای مرور درس‌ها بگذارید، حالا وقت یادگیری مطالب جدید نیست و بهتر است آموخته‌هایتان را مرور کنید.
در خواب و بیداری‌تان نظم ایجاد کنید و اجازه ندهید کم خوابی مانع فعالیت ذهنی شما شود.
از خودتان آزمون بگیرید، تا جایی که می‌توانید فضای کنکور را شبیه سازی کنید.
استرس و نگرانی را از خود دور کنید و بدانید که تمام داوطلبان شرایطی مانند شما دارند و شما قرار است با افرادی که در شرایط یکسان با شما هستند رقابت کنید بنابراین جای نگرانی نیست، به خدا توکل کنید و تنها به مرور دروس و موفقیت‌تان فکر کنید.
چند نفر از داوطلبان کنکور هم نظرات خود را در این زمینه بیان کردند.
یکی از داوطلبان کنکور گفت: من واقعاً درحدی نیستم که کسی رو راهنمایی کنم اما طبق تجربیات خودم به این نتیجه رسیدم که سوالات کنکور از کتب درسی هست بنابراین باید کتاب‌ها را به طور کامل بخوانیم و سپس تست بزنیم.
یکی دیگر از این داوطلبان نیز گفت: در یک ماه پایانی برای خودم آزمون‌های خانگی مرتب برگزار می‌کنم و این مسئله سبب شده تا مهارتم در تست زنی زیاد شود.
داوطلب دیگری هم گفت: این روزها روزهای سختی است اما نباید نگران باشیم و باید همه چیز را به خدا بسپریم ما تلاش خود را کرده‌ایم و در این روزهای پایانی نیز به تلاش‌های خود ادامه می‌دهیم.
یکی دیگر از داوطلبان هم ناراحتی خود را از اجرای مصوبه جدید کنکور و برگزاری کنکور در دی ماه ابراز کرد که داوطلب دیگری در پاسخ به او گفت: در این روزهای پایانی اصلاً نباید به حواشی فکر کنیم، فقط طبق مصوبه‌ای که قرار است براساس آن کنکور بدهیم باید خودمان را آماده کنیم.

انتهای پیام/ https://asrehamoon.ir/vdcb9ab8grhbssp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما