تاریخ انتشار :دوشنبه ۷ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۲:۵۸
در ایام آغازین ماه مبارک رمضان افزایش قیمت میوه‌وتره‌بار در شهرستان مهرستان موجب گلایه شهروندان در این شهرستان شد.
افزایش قیمت میوه در آستانه ماه مبارک رمضان توان خرید را کاهش داد
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، باتوجه‌به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و تقارن آن با آغاز فصل بهار و ایام نوروز، بیشتر مصرف مردم به سمت میوه و سبزی تازه می‌رود و توصیه اکثر پزشکان و متخصصان تغذیه، نیز در این ایام استفاده از میوه و سبزی تازه است تا افراد بتوانند روزه‌داری بانشاط و سالمی را تجربه کنند.

افزایش و سیر صعودی قیمت میوه‌وتره‌بار در شهرستان مهرستان در این ایام علاوه بر اینکه قدرت خرید مردم را کاهش داده، بر سلامت شهروندان نیز اثرگذار بوده است.

و در اولين روزهاي سال جديد و ماه مبارک رمضان بالا رفتن قيمت کالاهاي اساسي، ميوه و تره بار مشکلاتي را براي شهروندان به وجود آورد.
 
یکی از شهروندان مهرستانی با گلایه از افزایش قیمت میوه در این شهرستان در ایام ماه مبارک رمضان بیان کرد: برخی از شهروندان از طریق یارانه نقدی امرارمعاش می‌کنند که با وجود قیمت بالای میوه در این شهرستان دیگر توان خرید حتی یک کیلو میوه را هم ندارند.

شهروند دیگری به خبرنگار ما گفت: وقتی میهمانی پس از یک سال به دیدن شما می‌آید نمی‌توان از پذیرایی آنان دریغ کرد و مجبوریم برای خرید یک کیلو میوه مبلغی حدود ۱۰۰ هزار تومان هزینه کنیم.

برای بررسی این موضوع خبرنگار ما به سراغ مسئولین دست‌اندرکار رفت تا علت این نابسامانی را جویا شود.

ادهم بامری، رئیس ادارهٔ صمت شهرستان مهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه تجمیع و ساماندهی میوه‌فروشان در یک محل موجب تسریع در نظارت و کنترل می‌شود بیان کرد: شهرداری با تسریع در جانمایی و انتقال میوه‌فروشان در محل موردنظر می‌تواند در کنترل بازار کمک کند و برای تسریع در این امر نیاز به همراهی ساير اعضای ستاد تنظیم بازار نیز است.

رئیس ادارهٔ تعزیرات شعبه مهرستان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه عدم ساماندهی میوه‌فروشان موجب کندی در اعمال قانون می‌شود بیان کرد: از شهرداری می‌خواهیم تا نسبت به جانمایی مکانی برای ساماندهی میوه‌فروشانی که در سطح شهر، محل پیاده‌روها و کنار خیابان مستقر هستند در تسریع کنترل بازار کمک کند.

مرتضی ایرانی با بیان اینکه بازار میوه زیر ذره‌بین دستگاه‌های نظارتی قرار گرفته است، تصریح کرد: به تعدادی از واحدهای میوه‌فروشی تذکر داده شده و در صورت تکرار تخلف، طبق قانون با متخلفین برخورد خواهد شد.

وی گفت: بازرسی‌ها از میدان میوه‌وتره‌بار و واحدهای صنفی فروش تا حصول نتیجه مطلوب ادامه دارد.

الهی بخش کُرد شهردارمهرستان در گفتگو با خبرنگار ما خاطرنشان کرد: شهرداری در خصوص تجمیع میوه‌فروشان در یک محل، زمینی را در مجاورت دکّه بازار و بازار بزرگ آماده کرده که نیاز است تا سایر دستگاه‌های متولی در انتقال میوه‌فروشان به محل موردنظر همراهی و یاری‌گر شهرداری باشند.

انتهای خبر/ 
  https://asrehamoon.ir/vdcauan6m49nmu1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما