تاریخ انتشار :شنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۱
امام جمعه سروان گفت: اگر حجاب و عفاف از بین رود غیرت از بین می‌رود و اگر غیرت دینی از بین رفت هرزگی و فساد ایجاد می‌شود.
ایجاد فساد در پی از بین رفتن حجاب در جامعه/ برخی‌ها به دنبال از بین رفتن وحدت هستند
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل از شستون، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری بیان کرد: عید سعید فطر بر همه مومنین ومومنات مبارک باد امیدواریم این روز را خدای متعال روز برکت، رحمت و مغفرت و گشایش همه مشکلات مادی و معنوی قراردهد. امیدواریم همه عبادت‌ها و فعالیت‌هایی که در این ایام ماه مبارک برای خودسازی تلاش کردیم خدای متعال آنها را مضاعف بپذیرد و قبول کند و آنها را موجب رحمت و مغفرت این جمع قرار دهد.

وی افزود: یکی دیگر از مسائلی که انسان را از عاقبت بخیری دور می‌سازد و توفیق هدایت و توبه پیدا نمی‌کند، گناه است، و خوش بحال آن افرادی که توفیق یاد معاد را دارند یقینا موفق هستند، موفق آن انسانی است با همه جاذبه‌های این عالم امر خدا در صدر اعمالش باشد. این عالم عالم عبادت است نه عالم گناه. ما موجود ابدی هستیم و برای ابدیت زنده‌ایم، این عالم سرنوشت عالم‌های دیگر را مشخص می‌کند. با گناه به هیچ کجا نخواهیم رسید، بعضی گناهان عادی شده سعی کنیم در مدار دین اسلام قرار گیریم امیدواریم.

حجت الاسلام و المسلمین بامری خاطر نشان کرد: فطریه قبل از نماز عید باید پرداخت و یا جدا شود، بهتر است به یتیمان، نیازمندان و مستمندان اطراف پرداخت شود چرا که در اولویت قرار دارند.

وی تصریح کرد. امروز دست‌هایی در این استان با هر دلایل و طریقی می‌خواهند بین برادران مسلمان جدایی بیاندازند، حواسمان را جمع کنیم، مبادا به تعصبات متحجرانه که دین ما منع کرده دچار شود، اگر مسلمانی می‌خواهیم باید وحدت، دوستی و برادری را سر لوحه کارمان قرار دهیم.

امام جمعه سراوان گفت: از دیگر علمای عزیز اهل سنت که در این شهرستان حضور دارند نیز این انتظار می‌رود گرچه به خوبی در زمینه وحدت ورود کرده‌اند که جای تقدیر دارد اما باید حواس‌ها جمع شود و همه رفتارها حول محور وحدت و وحدت آفرین باشد.

حجت الاسلام و المسلمین بامری ادامه داد: در زمینه عفاف و حجاب امروز استان و شهر ما مشکل آنچنانی نیست اما قلیل بی‌حجابی دیده می‌شود، خودمان باید حافظ عفاف و حجاب باشیم و طبق قوانین فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهیم. اگر حجاب و عفاف از بین رود غیرت از بین می‌رود و اگر غیرت دینی از بین رفت هرزگی و فساد ایجاد می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: امروز ایران اسلامی در جهان قدرتمند و بسیاری از کشورها خواهان برقراری رابطه هستند، آینده ما روشن است، آینده متعلق به ماست و با اتکال به خداوند متعال مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcft1dyjw6dtja.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما