تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۵ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۲
امام‌جمعه موقت اهل‌سنت شهرستان ایرانشهر گفت: ترویج فرهنگ امربه‌معروف برای ترویج عفاف و حجاب در جامعه یک ضرورت است.
دشمنان با فضای رسانه‌ای نامطلوب به دنبال برچیدن دین و فرهنگ اسلامی هستند
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون مولوی عبدالخلیل رسولی زاده‌ در گفتگو با خبرنگار پهره بیان کرد: در حقیقت حجاب اسلامی یک دستور از طرف خداوند متعال بوده و آن را در قرآن کریم حکم کرده است که شما اظهار زینت نکنید؛ مانند اظهار زینت زمان جاهلیت مثلاً یهود و انصار این کار را انجام می‌دادند شما مسلمانان این کار را انجام ندهید.

وی افزود: در جای دیگر در قرآن پروردگار در راستای حجاب می‌گوید شما بدن خود را با چادرهایتان بپوشانید؛ اما متأسفانه امروزه در جامعه بعضی‌ها هستند که ادعا می‌کنند حجاب اسارت بوده که این ادعا بی‌اساس است.

مولوی رسولی زاده اظهار کرد: حجاب در واقع ارزش انسان و ارزش زن را نشان می‌دهد و اگر حجاب نباشد مثل این می‌ماند که ما میوه‌ای را که داخل پوست بوده و انسان آن را دوست دارد پوستش را بکند و بخورد و اگر پوستش کنده شود هر چیزی و یا پشه‌ای به آن بچسبد کسی نمی‌تواند از آن بخورد و پوشش زنان هم همین‌طور بوده در حقیقت اگر باحجاب باشد و دستور خداوند و پیامبر گرامی اسلام را انجام بدهد و آن را عمل کند و الگویی همانند حضرت فاطمه زهرا (س)، حضرت زینب (س) و امهات المومنین و ازواج مطهرات و دختران رسول خدا (ص) را در مسیر راه خود قرار بدهند دیگر در هیچ جامعه‌ای این‌چنین فسادهایی در این زمینه اتفاق نمی‌افتد.

وی اضافه کرد: دررابطه‌با حضرت فاطمه زهرا (س) یک نکته عرض کنم با اینکه این بانوی بزرگوار خودشان نحیف و لاغر بودند؛ اما زمانی که می‌نشست دامنش آن‌چنان گشاد بود که جای ۵ الی ۶ نفر را می‌توانست بگیرد و روایت داریم که انسان شئون اسلامی خودش را رعایت کند و ارزش انسان همین در این زمینه است.

وی ادامه داد: جهاد تبیین ضرورت بر زمان حال است که وظیفه مسلمانان امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است و عملی که باید انجام شود و این را باید در جامعه بیان کرد.

امام‌جمعه موقت اهل‌سنت ایرانشهر خاطرنشان کرد: امروز مسئله این است که دشمنان اسلام از یهودیت، مسیحیت و بودایت و غیره یعنی آنهایی که علیه مسلمانان هستند درصورتی‌که با خودشان اختلاف شدید دارند از لحاظ اعتقادی ولی در مقابل اسلام این‌ها شده‌اند با هم متفق و متحد و کارشان این است که دین و فرهنگ اسلامی را از جامعه برچینند و امروز شبکه‌هایی را به وجود آوردند که فقط کارشان تبلیغ بی‌دینی و ترویج اختلافات و پخش فیلم‌های مبتذل و غیراسلامی بوده تا فرزندان مسلمانان را به بیراهه بکشند.

وی اضافه کرد: درحالی‌که وظیفه ما مسلمانان این است که فرهنگ حجاب، عفاف و فرهنگ اسلامی را در جامعه بیان کنیم و تعلیم بدهیم و باید از مهدکودک و دبستان شروع کنیم؛ یعنی این وظیفه ماست.

رسولی زاده عنوان کرد: چون امروز وظیفه اصلی خودمان را ترک کرده‌ایم و عمل نمی‌کنیم فرزندان ما به کجا می‌روند و چه‌کار می‌کنند و امروز این است که بر علیه اسلام حجاب خودشان را برمی‌دارند در حقیقت این برمی‌گردد به همان امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر که اصولی و به‌موقع انجام نشده است.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcf10dyew6dvma.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما