تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۲
سرپرست مدیریت آب‌وخاک سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان:

۹ آب‌بند در جنوب سیستان و بلوچستان احداث شده است

سرپرست مدیریت آب‌وخاک سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۹ باب آب‌بند با اعتبار بیش از ۳۲۰ میلیارد ریال در سطح استان احداث شده است.
۹ آب‌بند در جنوب سیستان و بلوچستان احداث شده است
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، حسینعلی رمرودی در جریان بازدید معاون آب‌وخاک وزارت جهاد کشاورزی از روند احداث آب‌بند «هوتک» در منطقه وشنام چابهار بیان کرد:ازابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۹ باب آب‌بند «هوتک» با اعتبار بیش از ۳۲۰ میلیارد ریال در سطح ۳۰ هکتار در شهرستان‌های چابهار، کنارک و دشتیاری اجراشده است.

وی هدف از اجرای آب‌بندان‌ها را کنترل روان آب‌های سطحی به‌منظور تأمین آب کشاورزی، دام، ایجاد پوشش گیاهی و مسائل زیست‌محیطی عنوان کرد و افزود: با اجرای این هو تک‌ها در هر دوره بارش نزولات آسمانی، ذخیره‌سازی بیش از ۱.۵ میلیون مترمکعب آب فراهم می‌شود.

سرپرست مدیریت آب‌وخاک سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: اولین اعتبار این طرح در سال ۱۴۰۰ به استان اختصاص‌یافته و مطالعات آن در سطح ۱۲۰ هکتار انجام گردیده است.
 
رمرودی اظهار کرد: باتوجه‌به وضعیت بافت خاک منطقه و نفوذپذیری کم آب، امکان پرورش ماهی در این هوتک‌ها نیز میسر است.

وی خاطرنشان کرد: دو مورد آب‌بند در سطح ۷ هکتار با سرمایه‌گذاری ۱۳۰ میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد در مناطق جنوبی استان در حال ساخت است.

گفتنی است؛ مطالعات اجرای آب‌بندان‌های جدید نیز انجام شده و برای احداث آن‌ها نیاز به بیش از ۱۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.
 
انتهای خبر/ س
  https://asrehamoon.ir/vdcjt8ev8uqemoz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما