تاریخ انتشار :شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۰
نخستین مرکز توانبخشی و آموزشی خانواده و کودک مبتلا به اختلالات شنوایی آوا با حضور مسئولین استانی و شهرستان در زابل افتتاح شد.
افتتاح نخستین مرکز توانبخشی اختلالات شنوایی در شهرستان زابل
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل از اوشیدا، همزمان با آخرین روز هفته دفاع مقدس نخستین مرکز توانبخشی و آموزشی خانواده و کودک مبتلا به اختلالات شنوایی آوا،با حضور علیرضا ملاشاهی فرماندار ویژه شهرستان زابل، عباسعلی اویسی مدیرکل بهزیستی استان،و دیگر مسئولین شهرستانی در زابل افتتاح شد.

علیرضاملاشاهی فرماندار ویژه شهرستان زابل در این مراسم بیان کرد: کودکان دچار اختلال ناشنوایی و کم‌شنوایی در صورت عدم تشخیص به موقع  از کودکی و اقدام برای درمان از حقوق خود نسبت به دیگر هم‌نوعان خود محروم می‌مانند که تاثیرات مخرب آن در آینده روی این افراد در زندگی روزمره خود و خانواده ایشان دو چندان می‌شود.

ملاشاهی افزود: ناشنوایان و کم‌شنوایان در واقع محروم‌ترین قشر جامعه ما هستند که باید با رسیدگی و توجه هر چه بیشتر در فرهنگ جامعه و مدیریت شهری شرایط زندگی متناسب با اقشار مختلف را فراهم نماییم.

وی خاطر نشان کرد: فعالیت افراد در مراکز توانبخشی کودکان نوعی ایثارگری‌ است که به لحاظ مادی شاید جبران‌کننده زحمات و سختی‌ها و روحیه کارکنان این مراکز نباشد و به نوعی جزو مشاغل سخت نیز محسوب می‌شود.

عباسعلی اویسی مدیرکل بهزیستی سیستان وبلوچستان نیز درآیین راه‌اندازی این مرکز توانبخشی، طی سخنانی پیشگیری از معلولیت و فراهم کردن بستر مناسب برای بهتر زیستن معلولان را از اهداف سازمان بهزیستی کشور برشمرد و گفت: امروزه با استفاده از دستگاه‌های ویژه، معلولیت کودکان در بحث شنوایی‌سنجی ازبدو تولد شناسایی و برای رفع یا کاهش اثرات آن اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

وی افزود: دراین مرکز نیروهای متخصص همچون شنوایی‌شناس ،گفتار درمان و روانشناس حضور دارند و کودکان درکنار جلسات فردی با حضور متخصین در کلاس‌های گروهی توسط مربیان آموزش می‌بینند.

لازم به ذکر است مرکز توانبخشی خانواده و کودک مبتلا به اختلالات شنوایی  "آوا" شهرستان زابل  تحث پوشش سازمان بهزیستی بوده و توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شده است،درحال حاضر این مرکز به ۴۴ کودک زیر ۱۴ سال خدمات توانبخشی ارائه می‌کند.

انتهای خبر/
https://asrehamoon.ir/vdcd9o0fjyt09f6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما