تاریخ انتشار :شنبه ۶ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۴
دبیر کمیته پدافند غیرعامل کارگروه زیستی سیستان و بلوچستان:

حفاظت از زیرساخت‌ها، اولویت پدافند غیرعامل

دبیر کمیته پدافند غیرعامل کارگروه زیستی استان بر ضرورت تقویت رویکرد پدافندی در حوزه سلامت با حفاظت از زیرساخت‌ها تأکید کرد.
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، به نقل روابط‌عمومی علوم پزشکی زاهدان، عبدالرزاق نژاد  از اهتمام تصمیم‌گیرندگان دانشگاه در ایجاد پیوست پدافند غیرعامل در پروژه‌های زیرساختی دانشگاه خبر داد و گفت: رسالت دانشگاه در پدافند زیستی شامل رصد تهدیدات زیستی، آشکارسازی و تشخیص، تریاژ، تخلیه و درمان، بهداشت و پیشگیری، قرنطینه و محدودسازی، بازیابی و حذف منابع آلوده، بازتوانی و بازسازی در برابر تهدیدات است.
 وی که در جلسه شورای پدافند زیستی استان که با حضور معاون سلامت شورای پدافند غیرعامل کشور، در استانداری سخن می‌گفت ادامه داد: پدافند غیرعامل موجب کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در برابر تهدید و اقدامات خصمانه دشمن خواهد شد.
 
وی از اقدامات انجام شده در حوزه پدافند زیستی به برنامه‌های آموزش عمومی، برنامه‌های توانمندسازی پرسنل در مواجه با تهدیدات زیستی؛ اجرای تمرین‌های آموزشی باهدف افزایش آمادگی سیستم بهداشتی درمانی، افزایش ظرفیت‌های پاسخ و مقابله با تهدیدات زیستی، تدوین برنامه پاسخ به تهدیدات زیستی و پدافندی باهدف کاهش آسیب‌پذیری‌ها و ارتقای تاب‌آوری در مقابل تهدیدات زیستی اشاره کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها در کنار سازمان‌های فعال در حوزه سلامت و پدافند زیستی، نقش اساسی و ویژه‌ای در ارتقای تاب‌آوری جامعه ایفا می‌کنند.
وی افزود: پدافند غیرعامل روشی آسان، پایدار و مقرون‌به‌صرفه در دنیاست که با سرمایه‌گذاری در آن کمتر در معرض تهدیدات قرار خواهیم گرفت.
انتهای خبر/
  https://asrehamoon.ir/vdchkknzq23n-6d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما