تاریخ انتشار :يکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۲
می‌توان گفت حجاب ثمره عفاف درونی است که تظاهر و نماد بیرونی یافته است و در نوع پوشش در ظهور اجتماعی افراد در رویارویی با نامحرم گفته می‌شود.
حجاب ثمره عفاف درونی است
به گزارش پایگاه خبری «عصرهامون» به نقل از شستون؛ حجاب وسیله‌ای است که باعث می‌شود از چشم و نگاه نامحرم در امان باشیم؛ حجاب و عفاف از ارزش‌های جامعه بشری شمرده می‌شود و دین مبین اسلام نیز به رعایت عفاف و حجاب بسیار تأکید دارد و همواره این دو واژه را کنار هم به کار برده است.
 
 عفاف یعنی نگه داشت نفس از پیروی از هواوهوس؛ حجاب سبب حفظ و نگهداری از نفس است و منظور این است در برابر هرگونه بدی و زشتی از خود مراقبت کنیم و آلوده به بدی‌ها نشویم و این موضوع مختص فقط بانوان نیست؛ بلکه مردان نیز باید عفاف و حجاب داشته باشند چرا که هر زمان اسم از حجاب و عفاف به میان می‌آید ذهن‌ها معطوف به بانوان می‌شود.
 
 می‌توان گفت حجاب ثمره عفاف درونی است که تظاهر و نماد بیرونی یافته است و در نوع پوشش در ظهور اجتماعی افراد در رویارویی با نامحرم گفته می‌شود.
 
 حجاب فقط در ظاهر انسان نیست؛ بلکه در کلام، زبان، گوش، چشم و تمام اعضای بدن را شامل می‌شود، اسلام نمی‌گوید که زن در خانه محبوس کرد و مقابل استعدادهای او را گرفت.
 
 امام خمینی (ره) درعین‌حال که به ارتباط بین زن و مرد بسیار حساس بودند به این امر عقیده داشتند که زن با حفظ خود از
 گناه می‌تواند بیشترین فعالیت را داشته باشد.
 
یکی از سفارشات دین مبین اسلام حفظ حجاب و عفاف در انظار عمومی است از سوی دیگر حجاب مانع پیشرفت در بانوان نیست چه‌بسا بانوان فعال در جامعه اسلامی داریم که باحجاب کامل در خدمت اسلام و انقلاب هستند و مقامات جهانی کسب کرده‌اند.

با رعایت حجاب علاوه بر اینکه به دستورات الهی عمل کرده‌ایم، باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی، اخلاقی و حفظ بنیان خانواده خواهیم شد.

 رعایت حجاب و عفاف منحصر به زنان نیست و در تربیت فرزندانمان چه دختر و چه پسر باید به این مورد دقت کافی داشته باشیم در همین رابطه حضرت محمد (ص) می‌فرماید: این وصف باید در زنان بیشتر باشد نه اینکه در مردان نباشد.

 زن مسلمان آن زنی است که هم دین خود و هم حجاب خود را حفظ و هم از خود دفاع می‌کند و در میدان معنویت و علم و تقرب به خدا پیشروی می‌کند.
 
 غربی‌ها زن را به‌عنوان کالا به میدان می‌آورند؛ اما ما زن‌های ایرانی باید به برنامه‌های قران عمل کنیم و با استعانت از قران و گفتار بزرگان دین الگوی زنان جهان باشیم.

علی‌رغم تبلیغات سو دشمنان و معاندین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که به دنبال ترویج بی‌حجابی و بی‌عفتی در بین بانوان و دختران مسلمان به‌ویژه ایرانیان هستند باید بگویم رعایت حجاب و عفاف نه‌تنها سدی در برابر پیشرفت و آزادی نیست؛ بلکه رعایت این موضوع باعث می‌شود هم حقوق دیگران رعایت شود و هم با آرامش و اطمینان خاطر در جامعه حضور داشته و از نگاه‌های شیطانی محفوظ بمانیم.
 
 به قلم زهرا خواجه، کارشناس مسائل مذهبی
 
 انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcewp8zpjh8ppi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما