تاریخ انتشار :شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۳۰
وصیت‌نامه شهید؛

برایم قرآن و نماز بخوانید

شهید محمد سرگزی در وصیت‌نامه خودنوشت: برای من نماز و قرآن بخوانید و روزه بگیرید.
برایم قرآن و نماز بخوانید
به گزارش پایگاه خبری «عصرهامون»، شهید محمد سرگزی دوم خردادماه ۱۳۴۱ در زابل متولد و در اردیبهشت‌ماه ۱۳۶۴ به فیض شهادت نایل آمد.
 
 این شهید در وصیت‌نامه خود نوشته است؛
 
 بسم‌الله الرحمن الرحیم
 
 این وصیت‌نامه را بـا میل و رغبت خودم نوشته‌ام و تمام نوشته‌های آن بایـد عمـل شـود. عمل‌کردن بـه ایـن وصیت‌نامه باعث آرامش خاطر روح من است.
 
 با سـلام بـه پـدر و مـادر عزیـزم کـه تمـام هستی‌شان از لحاظ مادی و معنوی به پـایم ریخته‌اند، ولـی مـن نتوانسته‌ام کوچک‌ترین حقشان را ادا بکنم. امیدوارم که من را ببخشند و از خدا بخواهند که گناهانم را ببخشد و با سلام به برادر و زن‌برادر عزیزم که واقعاً کوچک‌ترین محبتشان را از مـن دریـغ نداشـتند و با سلام به خواهرم بتول و برادرهای دیگرم احمد و محمود که واقعـاً از همـه آنهـا راضـی هستم و برای من زحمت کشیدند و با سلام به همسر عزیزم که غـمخـوار مـن در زنـدگی بوده و اگر اختلافی هم با هم داشتیم یا از طرف من بوده یا از روی بی‌تجربگی او و کـاملاً از او راضی هستم و امیدوارم که من را ببخشد که نتوانستم به نحو احسن وسایل راحتـی او را فراهم سازم و برای آمرزش من دعا کند و با سلام به کوچولوی من دختـر عزیـزم فاطمه که در کودکی مزه تلخ بی‌پدری را می‌چشد.
 
 قیم خود را در مـال و دارایـی و زن و بچه‌ام برادرم علی سرگزی را قرار می‌دهیم، خانه‌ای دارم کـه حـدود یک‌صد و نـود هـزار تومـان آن قرض است و سند آن دست پدرم است، فعـلاً تنهـا فرزنـدم فاطمـه را در اختیار مادرش قرار می‌دهم با سرپرستی برادرم از لحاظ نظارت بر زندگی روزمره و همسرم آزاد است که بعد از من شوهر اختیار نماید، ولی اگر به تربیت فرزندم اقدام نماید و شـوهر نکند، باعث آرامش بیشتر روحم خواهد بود و وفاداری‌اش را به من ثابت کرده است.
 
 بعـد از مرگ من مقرّری برایم تعیین خواهند کـرد کـه ماهانـه پرداخـت می‌شود و از قـیم خـود می‌خواهم که با درنظرگرفتن مخارج زن و فرزندم قرض‌هایم را پرداخت کند که خانه بـه فروش نرسد و زن و فرزندم بتوانند در آن زندگی کنند و تا همـسرم شـوهر اختیـار نکـرده و- سوم حقوقم به او و یک‌سوم دیگر به پدر و مادرم برسد و هنگام شوهرکردن او بـا دادن حقش او را آزادکرده و فرزندم فاطمه را از او گرفته و بـه وکیـل خـودم کـه بـرادرم است سپرده و از برادرم می‌خواهم که دخترم را از فرزندان خـود بدانـد و در تربیـت و تحصیل آن از هیچ‌چیزی دریـغ نکنـد.
 
 خداونـد از او راضـی باشـد و اجـرش را بدهـد و قرض‌هایم را که مقدار ۸۰ هزار تومان از برات کمالی و ۱۲ هزار تومان از خطیب کاوه و به‌غیراز مردم هم که پدرم می‌داند است، به‌موقع پرداخت کنید.
 
 در اینجا با اقرار به یگانگی خداوند و گفتن کلمه شهادتین اشهد انَّ لا اله الا الله با اعتقاد به مذهب شیعه دوازده‌امامی از کلیه بستگان و آشنایان طلب بخشش و مغفرت می‌کنم و جسدم را در گورسـتان شـهرم زابـل و پهلوی بقیه شهیدان دین و وطن دفن کنید و برای من نماز و قرآن بخوانید و روزه بگیرید. با خداحافظی ابدی از یکایک شما محمد سرگزی. https://asrehamoon.ir/vdcewf8zfjh8pei.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما