تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۰۴
علی‌رغم کارشکنی‌های دشمنان، رفراندوم جمهوری اسلامی با استقبال بی‌نظیر مردم برگزار شد و شکوفه آزادی مردم غیور ایران در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ کاشته شد و در ۱۲ فروردین سال ۵۸ ریشه دوانید.
انقلابی که در فروردین‌ماه شکوفه داد
رفعت میر طهماسب، کارشناس مسائل تاریخ در یادداشتی برای عصرهامون نوشت؛ در روز دوازدهم فروردین‌ماه سال ۱۳۵۸، مردم همیشه در صحنه ایران با رأی ۹۸/۲ درصدی خود ساختار سیاسی و اجتماعی ایران را تغییر دادند و پس از ۲ هزار و پانصد سال نظام جمهوری اسلامی به‌جای نظام سلطنتی در ایران مستقر شد. به همین دلیل است که ۱۲ فروردین ازآن‌پس به نام روز جمهوری اسلامی نام گرفت.

انقلاب اسلامی ایران با رهبری امام خمینی (ره) و مجاهدت‌های مردم شریف ایران در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ به پیروزی رسید و این پیروزی باعث شد که به عمر طاغوت و استبداد و استکبار در ایران خاتمه دهد.

مردم مسلمان ایران با حضور آگاهانه و متعهدانه در اولین انتخابات آزاد تاریخ ایران، نظام جمهوری اسلامی را در ایران و برای اداره کشور مستقر کردند. امام در همان روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی، دولت موقت را موظف کردند که این همه‌پرسی باید برگزار شود و رفراندوم جمهوری اسلامی ایران نیز در روز دهم فروردین سال ۱۳۵۸ هم در داخل و هم در خارج از کشور آغاز شد.

سرانجام علی‌رغم کارشکنی‌های دشمنان ایران، رفراندوم جمهوری اسلامی با استقبال بی‌نظیر مردم که اولین انتخابات کاملاً آزاد در طول حیات ایران را تجربه می‌کردند، برگزارش و شکوفه آزادی مردم غیور ایران در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ کاشته شد و در ۱۲ فروردین سال ۵۸ ریشه دوانید و به فرمایش حضرت آقا روز جمهوری اسلامی جزو مهم‌ترین و پربرکت‌ترین و تعیین‌کننده‌ترین روزهای تاریخ است.

وقتی به کشورهای بزرگ نگاهی می‌اندازیم متوجه می‌شویم که اکثر آنها نظام مردم پایه نیستند و به همین دلیل است که آنان به دنبال ثبات در ایران نیستند و به دنبال هرج‌ومرج‌اند. حتی درهمان روزهای سال ۱۳۵۸ در زمان انتخابات، عده‌ای تلاش برای ایجاد ناامنی در بین مردم کردند و سعی کردند جلوی حضور مردم را در پای صندوق‌های رأی بگیرند؛ اما برخلاف تصور و توقعشان مردم در صحنه حاضر شدند و نتیجه‌ای چشمگیر وبی سابقه از مردم را دیدند.

انتهای خبر/
  https://asrehamoon.ir/vdcbfzb8wrhb09p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما