تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۴۲
رعایت حجاب به‌عنوان یک واجب شرعی باعث استحکام بنیان خانواده و حفظ بانوان جامعه از آسیب‌های اجتماعی تنها با تصویب قانون محیا نمی‌شود و باید با آگاهی دادن به عموم مردم صورت گیرد.
حل مسئله بدحجابی با دو بال قانون و ترویج فرهنگی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «عصرهامون»، ایمان حسینی در یادداشتی بیان کرد: رعایت حجاب به‌عنوان یکی از واجبات دینی است که در آموزه‌های دینی بر حفظ حجاب به‌خصوص بر بانوان تأکید فراوان شده است.

رعایت حجاب موجب استحکام بنیان خانواده و حفظ بانوان از آسیب‌های اجتماعی می‌شود؛ اگر آموزش‌های لازم در خصوص حجاب از سنین کودکی در خانواده‌ها و مراکز آموزشی و مساجد داده شود به‌مراتب نسبت به دوران نوجوانی اثرگذارتر خواهد بود.

در جامعه اسلامی حفظ پوشش مناسب، موردتوجه مقنن و نهادهای حاکمیتی و فرهنگی بوده است؛ لایحه عفاف و حجاب که اخیراً تصویب شده در این راستا بوده از آن جایی که بی‌حجابی و بدحجابی آثار مخرب فرهنگی و اجتماعی می‌تواند داشته باشد از اهمیت خاصی برخوردار است.

بدین جهت است که دشمن تمام توان و تمرکز خود را در کشور ایران اسلامی بر ترویج بی‌حجابی و بدحجابی گذاشته و پرونده مهسا امینی یکی از مهم‌ترین مواردی است که بدین منظور دنبال شد و از سوی رسانه‌های بیگانه هجوم شدیدی صورت گرفت.

لذا رعایت و حفظ حجاب علاوه بر یک واجب شرعی می‌تواند آثار مخرب خانوادگی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در افراد و جامعه داشته باشد.

در پیاده‌کردن این واجب شرعی در جامعه باید بسیار باظرافت و حساب شده عمل کرد آگهی دادن افراد و برخورد با هنجارشکنان می‌بایست به‌دوراز سخت‌گیری باشد.

پس چه‌بسا برخورد خشن با افراد بدحجاب و بی‌حجاب می‌تواند نتایج معکوس داشته باشد و اصلاحی در رفتار آنان ایجاد نکند البته چنانچه افراد با انگیزه‌های مغرضانه و به تعداد مرتکب هنجارشکنی در مورد حجاب شوند مجازات آنها لازم و ضروری است.

این مجازات‌ها متناسب با رفتار و انگیزه افراد و آثار سوء ناشی از آن در جامعه توسط تعیین شده و به‌واسطه نهادهای انتظامی اجرا شود.

استکبار به این نتیجه رسیده است که فروپاشیدن نظام خانواده و ترویج بی‌بندوباری و بی‌حجابی در ایران مهم‌ترین عامل عواملی است که می‌تواند آنها را به اهداف خود برساند.

ماهواره و رسانه‌ها و فضای مجازی به‌عنوان ابزار دشمن جهت اجرای نقشه‌هایی از جمله موضوع حجاب است؛ بنابراین اهمیت دارد مسئولان نظام با آگاهی دادن به فرهنگ‌سازی در استفاده درست از رسانه‌ها و فضاهای مجازی و ایجاد اینترنت ملی و کنترل آن در جهت خنثی نمودن برنامه‌های رسانه‌ای آمریکا و غرب اقدام ویژه نمایند.

همان‌طور که کشورهای غربی قوانین محدودیت‌هایی را برای کودکان در استفاده از اینترنت تعیین نموده‌اند تا از پیامدهای سوء اخلاقی، روانی و اجتماعی آن جلوگیری کنند.

با این اهداف موضوع حجاب از موضوعاتی است که فقط از طریق قوانین و لوایح قابل‌اجرا نمی‌باشد؛ بلکه از طریق فرهنگی نیز باید با آن توجه دوچندان شود تا از آسیب‌های بعدی آن جلوگیری شود.

انتهای خبر/
  https://asrehamoon.ir/vdcd950f5yt09n6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما