تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۶
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست سیستان و بلوچستان:

۱۲۰ نفر شتر از تالاب بین‌المللی هامون به بیرون رانده شدند

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست سیستان و بلوچستان گفت: در راستای حفاظت از عرصه‌های طبیعی حفاظت شده، یگان حفاظت محیط‌زیست موفق شدند که گله ۱۲۰ نفری شتر را از تالاب «هامون سابوری» خارج کنند.
۱۲۰ نفر شتر از تالاب بین‌المللی هامون به بیرون رانده شدند
به گزارش پایگاه خبری «عصرهامون»، محمدرضا علیمرادی در گفتگو با خبرنگار زاهدنیوز بیان کرد: دومین اقدام خروج شتر از بستر تالاب هامون در فروردین ۱۴۰۳ در راستای حفاظت از عرصه‌های طبیعی حفاظت شده انجام شد.

وی ادامه داد: همکاری و تلاش سازمان‌های مردم‌نهاد را در راستای حفاظت و صیانت از تالاب هامون بسیاری مهم و تأثیرگذار است، ورود و چرای شتر در بستر آسیب‌پذیر تالاب، موجب تخریب پوشش گیاهی و ازبین‌رفتن اندک بوته‌زارهای باقیمانده در بستر شکننده تالاب می‌شود.

 مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تصریح کرد: از طرفی وزش بادهای شدید صد و بیست‌روزه سیستان سبب فرسایش خاک بستر تالاب و افزایش پدیده گردوغبار در مناطق تحت‌تأثیر این رویداد حدی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جلوگیری از چرای دام سنگین و جمع‌آوری شترها با جدیت بیشتری نسبت به قبل انجام می‌شود افزود: یگان حفاظت محیط‌زیست در هفته اول فروردین سال جاری نیز یک گله دیگر ۱۰۰ نفری شتر را از تالاب بین‌المللی هامون به خارج هدایت کرده است.

انتهای خبر/

  https://asrehamoon.ir/vdchv6nzk23n-zd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما