تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۰۸
مرد جنايتکار که در جريان بازجويي از همسرش او را به قتل رسانده بود، امروز در دادگاه کيفري پاي ميز محاکمه قرار گرفت.
زني كه در كيف همسرش شيشه گذاشته بود+عكس

به گزارش عصرهامون، اواخر اسفند ماه سال خبر کشف جسد زني به پليس اطلاع داده شد. ماموران پليس پس از حضور در محل که يک خانه مسکوني حوالي آيت الله کاشاني بود دريافتند که جسد متعلق به زني به نام مريم است که با همسر و بچه هايش زندگي مي کند.

بلافاصله جسد براي بررسي هاي بيشتر به پزشکي قانوني منتقل شد. يکي از همسايه ها در تحقيقات محلي به ماموران گفت: «احمد، شوهر مريم در کار تجارت است به همين خاطر خيلي او را نمي بينيم. او معمولا در دوبي و بندرعباس است. ديشب اما از خانه آن ها صداي جر و بحث مي آمد تا جايي که مزاحم ما بود و نمي توانستيم بخوابيم. به همين خاطر خواستيم برويم و به آن ها تذکر بدهيم اما بعد صدا قطع شد و ما هم ديگر پيگير نشديم.»

در تحقيقات انجام شده از خانواده مقتول مشخص شد که مريم و احمد شوهرش با هم اختلاف داشتند و تا به حال چندين بار سر اين قضيه با هم درگيري داشتند تا جايي که يک بار هم از هم جدا شده بودند اما پس از گذشت مدتي دوباره با هم ازدواج کردند.

کارآگاهان پس از کنار هم گذاشتن شواهد موجود به احمد مظنون شدند. به همين خاطر دستگيري او را در دستور کار خود قرار دادند. احمد که به خاطر شغلش به بندرعباس رفته بود پس از بازگشت به تهران دستگير شد. او در ابتدا عنوان کرد که از قتل همسرش بي خبر است و منکر قتل او شد اما پس از آنکه با شواهد موجود که همگي عليه او بودند مواجه شد به ناچار لب به اعتراف گشود و راز اين همسرکشي هولناک را فاش کرد.

احمد ساله در اعترافات اوليه خود که د ر مراحل اوليه بازجويي عنوان کرده بود به ماموران گفت: «من زنم را دوست داشتم و نمي خواستم او را بکشم اما قضاياي پيش آمده باعث شد تا دست به اين کار بزنم. او به من دروغ مي گفت و آزارم مي داد. من به خاطر کارم خيلي پيش خانواده ام نبودم. دائما يا بايد مي رفتم بندرعباس يا دوبي. سال وقتي که از سفر برگشتم فهميدم که او درخواست طلاق داده و پس از مدتي از هم جدا شديم. يک روز که براي ديدن فرزندانم به خانه مريم آمدم متوجه شدم او در کيفم مواد مخدر جا سازي کرده است بر سر اين موضوع درگير شده و من او را خفه کردم.

با اعتراف به اين جنايت و بازسازي صحنه قتل براي متهم به اتهام قتل عمد کيفرخواست صادر شد و پرونده براي رسيدگي نهايي به شعبه دادگاه کيفري استان تهران فرستاده شد.

صبح امروز جلسه محاکمه متهم به رياست قضاي همتيار و با حضور چهار قاضي مستشار برگزار شد. در ابتداي جلسه نماينده دادستان با تشريح کيفرخواست گفت: در اين پرونده احمد ساله اهل بندرعباس بازداشت از تاريخ يکم ارديبهشت سال متهم به قتل همسرش به نام مريم مي باشد که با توجه به محتويات پرونده براي او درخواست مجازات قانوني دارم.

سپس اولياي دم با درخواست قصاص براي قاتل دخترشان مدعي شدند براي اجراي حکم قصاص حاضر به پرداخت تفاضل ديه هستند.

سپس متهم در جايگاه حاضر شد و گفت: من قصد کشتن همسرم را نداشتم و فقط مي خواستم او را ادب کنم. بعد از طلاق نزد مريم رفتم تا بچه هايم را ببينم. در اين مدتي که آنجا بودم به درخواست مريم صيغه خوانده بوديم. آن زمان من به خاطر کارم در موقعيت بدي بودم. داشتم ورشکست مي شدم به همين خاطر هم دلم نمي خواست همزمان با دست خودم زندگي ام را هم خراب کنم. روزحادثه من خانه مريم بودم. صبح که راهي فرودگاه شدم متوجه دو بسته شيشه در ساکم شدم.عصباني به خانه بازگشتم. با هم درگير شديم که کارمان به کتک کاري کشيد. تا حدي که مريم را با طناب به صندلي بستم و مجبورش کردم تا در کاغذ بنويسد که مواد را او داخل کيفم گذاشته است. او هم نامه را نوشت و امضا کرد اما بعد به من گفت که الان به شريکم زنگ مي زند تا بيايد. تا اسم شريکم آمد فکر کردم که او در اين مدت با او در ارتباط بوده به همين خاطر عصباني شدم. او را کتک زدم. بعد طناب را باز کردم. نمي دانم چرا اما يک دفعه اي دستم را دور گردنش حلقه کردم و فشار داد. آن قدر که ديدم ديگر تکان نمي خورد. آنجا بود که فهميدم مريم را کشته ام. چون طاقت ماندن نداشتم از خانه خارج شدم.

پس از دفاعيات وکيل متهم و آخرين دفاع قضات دادگاه براي صدور حکم وارد شور شدند.
انتهاي پيام/5696 https://www.asrehamoon.ir/vdcb.0b5urhbawiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما