تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۷
در موج جدید حملات انتحاری امروز در عراق که به یک مدرسه ، یک مرکز پلیس و بر ضد زائران شیعه انجام شد 24 نفر کشته شدند.
در سه حمله انتحاري در عراق 24 نفر که بيشتر آنها کودک و زائران شيعه بودند کشته شدند
به گزارش عصر هامون،به نقل از خبرگزاری فرانسه؛روز شنبه نیز در حملات مشابه ۴۹ زائر شیعه در حمله یک عامل انتحاری به گروهی از زائران شیعه که شامگاه شنبه به طرف حرم امام جواد (ع) در شمال بغداد در حرکت بودند کشته شدند.

یک افسر در وزارت کشور عراق گفت : در حمله انتحاری به غیرنظامیان نزدیک منطقه اعظمیه در شمال بغداد دست کم نه نفر کشته و ۲۰ نفر دیگر زخمی شدند.
یک منبع بیمارستانی شمار این کشته ها را تایید کرد و افزود :« قربانیان ،زائران شیعه بودند که به طرف منطقه کاظمیه که حرم امام موسی کاظم (ع) و امام محمد جواد (ع) در آنجا قرار دارند می رفتند.

پیش از این نیز دو حمله انتحاری به یک مدرسه و یک مرکز پلیس در حومه تلعفر در استان نینوا در شمال عراق صورت گرفته بود.

"عبدالعال عباس" مسئول محلی در تلعفر (۳۸۰ کیلومتری شمال بغداد) گفت :« دو عامل انتحاری با دو دستگاه خودرو بمب گذاری شده با فاصله زمانی اندک به یک مرکز پلیس و یک مدرسه در روستای القبک حمله کردند که در این دو حمله ۱۰ کودک و پنج نیروی پلیس کشته شدند و ۴۴ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

وی افزود : هنوز دهها کودک زیر آوار قرار دارند.
حمزه رزیکی مدیر بهداشت دهوک گفت حدود ۲۰ نفر از مجروحان حمله به این مدرسه در یکی از بیمارستانهای استان دهوک در منطقه کردستان عراق تحت درمان قرار گرفته اند که تاکنون سه کودک دیگر بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داده اند.
بیشتر ساکنان تلعفر را که در حدود ۵۰ کیلومتری مرز عراق با سوریه واقع شده است ترکمانها و شیعیان تشکیل می دهند.

در حملات دیگر روز یکشنبه نیز بر اثر انفجار دو بمب کار گذاشته شده در شرق کرکوک یک نیروی امنیتی کشته و یک نفر دیگر زخمی شد.
در انفجار یک بمب دیگر نزدیک یک حسینیه در منطقه الجدیده بغداد نیز دو نفر کشته و ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت حملات شنبه و یکشنبه عراق را برعهده نگرفته است.
اسامه نجیفی رئیس مجلس نمایندگان عراق در بیانیه ای اعلام کرد : آنچه در عراق جریان دارد یک جنگ واقعی است که گمراهان در آن از همه روشهای قتل و کشتار استفاده می کنند و اصرار دارند عراق را به جنگی خونبار و فتنه انگیزی قومی و مذهبی وارد کنند.
نجیفی تاکید کرد :دولت و دستگاههای امنیتی باید حمایت از مردم را ضرورت جدی بدانند و به گونه ای رفتار نکنند که گویی این مسئله به آنها مربوط نیست.

نیکلای ملادینوف نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق نیز در بیانیه ای از «رهبران سیاسی و دینی عراق و رهبران جامعه مدنی این کشور همکاری با نیروهای امنیتی و اتخاذ تدابیر مشترک را برای پایان دادن به خشونتها و کشتارهای عراق را» خواستار شد.
این حملات در ادامه خشونتهای طائفی بین شیعه و سنی که بین سالهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ منازعه طائفی خونباری را شاهد بود و هزاران کشته برجا گذاشت صورت می گیرد.
از آوریل گذشته تاکنون خشونتهای عراق شدت یافته است و در هفته نخست این ماه نیز بیش از ۱۶۰ نفر کشته شده اند
از آغاز امسال تاکنون چهار هزار و ۸۵۰ نفر در خشونتهای این کشور کشته شده اند.
انتهای پیام/۵۰۸۲ https://www.asrehamoon.ir/vdcepo8e.jh8wei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما