تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۷
رئيس مجلس شوراي اسلامي پيش از عزيمت به بلگراد بر ارتقاي سطح روابط تجاري با صربستان و کرواسي تاکيد کرد و برنامه‌هاي خود در اين سفر را تشريح کرد.
تأکيد بر ارتقاي سطح روابط تجاري با صربستان و کرواسي / ارائه سخنراني در ژنو در خصوص خلع سلاح هسته‌اي
به گزارش عصر هامون، علي لاريجاني؛‌ رئيس مجلس شوراي اسلامي پيش از عزيمت به بلگراد در پاويون فرودگاه مهرآباد گفت: در سفر به صربستان،‌ سوئيس و كرواسي ملاقات‌هايي با مردم اين كشورها خواهيم داشت و معتقديم توسعه روابط اقتصادي و سياسي با اين كشورها مطمئنا به ايران كمك خواهد كرد.

وي افزود: در ژنو در اجلاس بين‌المللي بين المجالس شركت خواهم كرد مهمترين موضوعاتي كه در اين اجلاس بررسي خواهد شد، مسئله خلع سلاح هسته‌اي در جهان است كه بنده در اين ارتباط سخنراني در اين اجلاس خواهم داشت.

رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: اين اجلاس فرصت خوبي است تا بتوانيم با روساي مجالس بيشتر كشورهاي جهان ديدار و گفتگو داشته باشيم و در حاشيه اين اجلاس طبيعتا ديدارهاي دو جانبه مختلفي انجام خواهد شد.

لاريجاني تصريح کرد: در اين اجلاس بحث‌هاي منطقه‌اي و سياسي نيز مطرح خواهد شد كه بنده به عنوان رئيس مجلس جمهوري اسلامي ايران در اين ارتباط هم سخنراني و رايزني خواهم داشت.

وي اظهار داشت: در كشور سوئيس با مسئولان دولت سوئيس گفتگو و مذاكره خواهيم داشت در انتهاي سفر هم به كشور كرواسي خواهيم رفت و ديدارها و همكاري‌هاي دو جانبه با مقامات اين كشور محور مذاكرات خواهد بود.

رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: در گذشته همكاري تجاري بين ايران و كشورهاي صربستان و كرواسي به ميزان قابل توجهي نبوده است و ما سعي خواهيم داشت در طول اين سفر همكاري‌هاي اقتصادي و تجارت بين تجار دو كشور را و هم چنين سطح روابط تجاري را ارتقا دهيم و اميدواريم سطح روابط ما با كشورهاي كرواسي و صربستان در آينده مفيدتر و بهتر از گذشته باشد.

گفتني است؛ مجيد انصاري معاون پارلماني دولت،‌محمد رضا باهنر و نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي، علاالدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس و عبدالرضا عزيزي رئيس كميسيون اجتماعي مجلس در مراسم بدرقه علي لاريجاني حضور داشتند.

انتهاي پيام/ ۵۰۸۲ https://www.asrehamoon.ir/vdcjyhex.uqe8izsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما