تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۲
بعد از آن بازی معروف سپاهان- پرسپولیس بود که داستان غش کردن محسن دقهرمانی به سمت سپاهان به میان آمد و تمام آن بحث هایی که برای مدتها به سوژه اول فوتبال ایران تبدیل شد. بعد از آن دیدار، اتفاقات جدیدی رخ داد. خیلی از پرونده های ریز و درشت روی میز ریخته شد و در نهایت این محسن قهرمانی بود که برای چند روز، به متهم اصلی و یگانه مرد ناپاک فوتبال ایران بدل شد.
قهرمانی تبرئه ، دایی محروم
به گزارش عصر هامون،بعد از افشاگری هایی که دامن بدنساز پرسپولیس و خیلی از اطرافیان دایی را هم گرفت، این محسن قهرمانی بود که تا اطلاع ثانوی از قضاوت در لیگ محروم شد. می گفتند این اطلاع ثانوی شاید به معنی محرومیت همیشگی این داور مشهدی باشد. در مقابل این محرومیت قهرمانی، برای مولایی( بدنساز پرسپولیس) و حاتم( دوست دایی و از اعضای باشگاه پرسپولیس) محرومیت در نظر گرفته شد. این وسط علی دایی هم جریمه شد. جریمه ۷ میلیونی برای علی دایی که با این صراحت از غش کردن قهرمانی صحبت کرده بود و زمین و زمان را به هم دوخته بود.

علی دایی اما به این جریمه ۷ میلیونی اعتراض کرد. پرونده او به استیناف رفت. در این بین، محسن قهرمانی هم تبرئه شد. آیت الهی، نایب رییس اول فدراسیون و رییس هیات رسیدگی به تخلفات درباره قهرمانی گفت:« هیچ اتهامی درباره ی این داور اثبات نشده و او می تواند حتی علیه اتهام هایی که به وی نسبت داده شده است شکایت کند. چیزی که من به عنوان رئیس هیئت رسیدگی به تخلفات فوتبال ایران در مورد این پرونده می‌دانم این است که تمامی مسائل مطرح شده در مورد پرونده محسن قهرمانی اتهام‌زنی است و هنوز هیچ چیز ثابت نشده و هیچ مدرک محکمه پسندی هم به نظر من در این پرونده دیده نشده، مگر آنکه در آینده مدارک دیگری ارائه شود.اکنون تحقیقات اولیه انجام شده و ما در حال جمع‌بندی این پرونده هستیم.باز هم می گویم در پرونده محسن قهرمانی در ارتباط با افراد دیگری مسئله قابل پیگیری وجود دارد اما در مورد محسن قهرمانی فقط اتهام‌هایی مطرح شده که اثبات نشده است.»

این صحبتهای آیت الهی نشان از تبرئه قهرمانی می داد. تبرئه قهرمانی مساوی بود با احتمال محرومیت رسمی گروه مخالف او. گروهی متشکل از علی دایی، رویانیان ، حاتم و مولایی. این اتفاق مدتهاست رخ داده اما انگار مسئولان فدراسیون و شخص دبیر، جرات رسانه ای کردن آن را ندارند. وقتی علی دایی به رای جریمه ۷ میلیونی خود اعتراض کرد ، کمیته استیناف در بازبینی پرونده، سرمربی پرسپولیس را به دو جلسه محرومیت از حضور روی نیمکت در بازی های رسمی محروم کرد. این رای اما از روز ۲۸ مهرماه به دفتر دبیر فدراسیون ارسال شده اما ۲۰ روز است که در دفتر نبی خاک می خورد و او هم علاقه ای به ابلاغ رای به دایی و رسانه ای کردن آن نشان نمی دهد.

شاید اگر نبی، رای را اعلام می کرد دایی ، زمین و زمان را به هم می دوخت و این موضوع، حاشیه ای جدید را برای فوتبال ایران می ساخت. نزدیکان دبیر فدراسیون می گویند او ۲۰ روز است که حکم محرومیت دایی را در دفتر خود دارد اما واکنشی به آن نشان نمی دهد. آیا اگر این رای مثلا مربوط می شد به افشین ناظمی، آیا باز هم ۲۰ روز در دفتر دبیر خاک می خورد؟
انتهای پیام/۵۰۸۲ https://www.asrehamoon.ir/vdcivpa5.t1a5u2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما