تاریخ انتشار :سه شنبه ۳ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۱۳
رانندگان اتوبوسهای درون شهری و بخش خصوصی شهرستان چابهار با گله مندی از عدم پرداخت به موقع حقوق و مزایای خود و ساعات کاری وضع شده خواستار رسیدگی مسئولان و حل این مشکل شدند.
رانندگان اتوبوسهاي درون شهري چابهار خواستار پرداخت به موقع حقوق شدند
رانندگان اتوبوسهاي درون شهري چابهار خواستار پرداخت به موقع حقوق شدند
به گزارش عصر هامون به نقل از چهاربهاران، یکی از رانندگان به نمایندگی از دیگر همکارانش ازشرکت اتوبوسرانی شهری و بخش خصوصی چابهار از روند کار شرکت اتوبوسرانی شهری چابهارگله مند بود و خواستار پیگیری مطالبات خود شدند.
این راننده از نحوه ساعات کار خود بشدت ناراضی بود و افزود: ساعات کار هر راننده شرکت اتوبوسرانی به مانند سایر کارمندان ادارات بایستی هفت الی هشت ساعت باشد ولی ما بدون افزایش حقوق و اضافه کاری صبح و بعدازظهر مشغول به کار هستیم که این امر بسیار ناعدادلانه و غیر منطقی است.
محمد جدگال راننده مینی بوس درون شهری  اظهار داشت : از عمده مشکلات رانندگان بخش خصوصی نحوه محاسبه کرایه با کارت است که این سازمان پس از گذشت چند ماه وجه و حق و حقوق رانندگان از ناحیه شار‍‍ژ کارت را پرداخت می کند.
وی افزود: طبق قانون دریافت کرایه با کارت ، رانندگان حق دریافت وجه نقد را ندارند و هزینه شارژ و خرید کارتها به حساب اتوبوسرانی واریز می شود.
راننده بخش خصوصی حمل و نقل شهری دراین رابطه بیان کرد : نوع پرداخت کرایه مشکلات بسیار زیادی را در حین کار برای رانندگان ایجاد می کند بخصوص برای مسافران عبوری که کارت ندارند ، چرا که نه می توان جلوی سوارشدنشان را گرفت و نه هر جایی امکان خرید کارت وجود دارد نتیجتاً به برخورد لفظی و در برخی از موارد برخورد فیزیکی بین راننده و مسافران منجر خواهد شد .
راننده دیگری افزود : اتوبوسرانی میگوید از سوار کردن افراد فاقد کارت خودداری کنید و وقتی در عمل من جلوی مسافری را گرفتم ، مسافر از من راننده شاکی شد و در آخر خود مسئول سازمان که این قانون را وضع و به ما ابلاغ کرده بود طرف مسافر را می گیرد و ما را محکوم می کند!
راننده اتوبوسرانی شرکت واحد اتوبوسرانی نیز گلایه هایی مشابه موارد فوق داشت که بدلیل (به گفته خودشان : ترس از دست دادن شغل ) نخواست فعلا توضیحات بیشتری را از مشکلات خود بازگو کند.
معضل عدم پرداخت به موقع حقوق و معوقه تنها مربوط به سازمان اتوبسرانی چابهار نیست بلکه سازمان اتوبوسرانی زابل نیز حدود 5 ماه است که پرسنل این اداره معوقه خود را دریافت نکرده اند لذا سازمان اتوبوسراني چه خصوصي و چه دولتي مسلم است که رانندگان زحمتکش آن براي گذران زندگي نياز به دريافت به موقع حقوق دارند.
ضروري است مسئولان ذيربط اعم از شهرستان و استان هرچه زودتر نسبت به حل اصولي اين معضل اقدام نمايند.
انتهای پیام/۹۰۳۱ https://www.asrehamoon.ir/vdcdno0o.yt09f6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما