تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۸
مسئول ستاد عتبات عالیات خراسان رضوی از پنج پروژه در دست اقدام در حرم کاظمین و جوادین با پیش بینی هزینه 75 میلیارد تومان در این راستا خبر داد.
پنج پروژه در دست اقدام در حرمین کاظمین توسط ستاد عتبات عالیات خراسان رضوی
به گزارش عصر هامون، جعفر دهنوی در گفتگویی تصریح کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات ازنیمه دوم سال ۸۲، با سرنگونی رژیم صدام با حضور جمعی از عاشقان و دوستداران اهل بیت(ع) و نیز متخصصین، معتمدین و خیرین آغاز بکار کرد و در سال های اولیه در بحث تحقیقات و بررسی نیازها ورود وپس از بررسی کامل وارد عرصه اجرایی شد.

وی اظهار کرد: وظیفه ستاد صرفا احداث بنا نیست بلکه از جمع آوری زباله ها و آب های سطحی حرم ها تا آبرسانی در داخل حرم، نورافشانی، ساخت سازه های دائم و موقت، اسکان زائران، ایجاد سایبان های موقت، سنگفرش کردن خیابان، تامین امکانات گرمایشی و تعویض کتیبه گنبد حرم فعالیت می کند.

دهنوی انجام خدمات علمی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی را از دیگر موضوعات فعالیت این ستاد عنوان کرد.

وی ساخت و تعویض صندوق های داخل ضریح مطر امامین جوادین، ساخت شش جفت درب طلا و دو جفت درب نقره حرم کاظمین، مرمت و تعویض سنگ ایوان های باب القبله و باب قریش حرم امامین جوادین، مرمت و تعویض و طلاکاری ایوان های باب المراد، باب قریش و باب القبله حرم مطهر کاظمین و نیز ساخت و نوسازی صحن جامع امام رضا و امام جواد علیه السلام در کاظمین را از جمله پروژه های ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی در سال جاری برشمرد.

دهنوی ادامه داد: هزینه این پروژه ها ۷۵ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی یادآور شد: ستاد باسازی عتبات عالیات خراسان رضوی رتبه دوم جهت ارسال کمک های نقدی و رتبه پنجم ارسال محموله کالا به خود اختصاص داده است.

مسئول ستاد عتبات عالیات خراسان رضوی اظهار کرد: بازسازی و توسعه حرمین کربلا، ساخت صحن حضرت فاطمه(س)، بازسازی و ساخت حرم امامین عسکریین و نیز اعزام ۴۵ نیرو متخصص بصورت ماهیانه در طول سال از جمله فعالیت های مشارکتی با سایر استان ها است.

وی با بیان اینکه منابع مالی و دارایی ستاد از محل قبول کمک های مالی داوطلبانه سازمان های دولتی و غیر دولتی و نیز سایر اشخاص خیر است تاکید کرد: این کمک ها بهتر است بصورت نقدی باشد.

دهنوی با بیان اینکه قرآن و عترت دو مقوله ناگسستنی هستند اذعان کرد: غرفه باز سازی عتبات عالیات در نمایشگاه قرآن ،در زمینه قرآن و عترت فعالیت دارد بطوریکه در سال گذشته جزء غرفه های برتر در نمایشگاه شناخته شد.

انتهای پیام/۹۰۳۱ https://www.asrehamoon.ir/vdcf.xdjiw6demgiaw.html
منبع : دانا
نام شما
آدرس ايميل شما