تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۰
یکی از کمپانی‌های شرکت کننده در CES2014، شرکت Oledcomm بود که روش جدیدی را برای انتقال اطلاعات از طریق نور ابداع کرده است که آن را LiFi نامیده است.
LiFi سیستم جدید انتقال اطلاعات از طریق نور
LiFi سیستم جدید انتقال اطلاعات از طریق نور
به گزارش عصر هامون،کمپانی Oledcomm برای نشان دادن این قابلیت دوربین جلوی یک اسمارت فون اندرویدی را با یک سنسور نوری تعویض کرده است و از طریق این سنسور اقدام به انتقال اطلاعات می‌کند.

به طور معمول می‌توان گفت که این فناوری در تابش نور خلاصه شده است، اما می‌توان به جای تغییر در ساختار گجت های هوشمند از یک دانگل سخت افزاری استفاده کرد، به عنوان مثال می توان این دانگل را به ورودی هدفون دستگاه متصل کرد و علاوه بر استفاده از هدفون به انتقال اطلاعات نیز پرداخت.

این فناوری به یک اپلیکیشن اختصاصی مجهز می باشد، که با اجرای آن می توان داده های مختلفی را از تابش های نوری مختلف دریافت کرد. به عنوان مثال در صورتی که یک لامپ در حال انتشار یک ویدیو باشد می توان با قرار دادن تلفن هوشمند در زیر آن ویدیوی منتشر شده را پخش کرد. مطمئنا این فناوری در مکان های عمومی برای امور تبلیغاتی و یا اشتراک اطلاعات در کنفرانس ها کاربردهای فراوانی خواهد داشت، اما موفقیت آن، بسته با نظر کمپانی های تولید کننده تلفن همراه برای به کار گیری این سنسور در محصولاتشان دارد.

انتهای پیام/۵۰۸۲ https://www.asrehamoon.ir/vdchwznk.23nqqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما