تاریخ انتشار :يکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۶:۳۰
مدیر کمیته امداد شهرستان زهک خبر داد؛

برگزاری دوره آموزشی فرش دستباف سیستانی در زهک

مدیر کمیته امداد شهرستان زهک گفت: دوره آموزشی فرش دستباف سیستانی در زهک برگزار شد.
برگزاری دوره آموزشی فرش دستباف سیستانی در زهک
برگزاری دوره آموزشی فرش دستباف سیستانی در زهک
به گزارش عصر هامون به نقل از زهک آنلاین، محمد رضا قنبری اظهار داشت: خودکفایی و اشتغال مددجویان تحت حمایت نقطه اوج فعالیت های این نهاد تعریف شده است و در این راستا آموزشهای حرفه آموزی و کسب مهارت، قبل از اجرای طرح اشتغالزایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی افزود: به منظور برطرف کردن عیوب فرش،چله کشی، رنگ آمیزی و نقشه خوانی ، یک دوره کلاس ۳ روزه برای مجریان طرح های قالیبافی منطقه سیستان ، توسط آقای غفاری، از کارشناسان خُبره فرش، اعزامی از تهران ،در محل کارگاه حرفه آموزی کمیته امداد این شهرستان برگزار شد.
قنبری ادامه داد: فرش های تولیدی مجریان طرح قالیبافی، پس از ارسال به تهران بنام بافنده، به فروش می رسد و کمیته امداد امام(ره) تنها قیمت نخ و پشم و مواد اولیه مصرفی را از کل مبلغ فروش کسر می نماید.
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره)شهرستان زهک خاطر نشان کرد: قالیبافی با توجه به سابقه تاریخی آن ، یکی از طرح های موفق امداد در منطقه سیستان است و هم اکنون ۶۵ طرح فعال در غالب طرح های مشاغل خانگی برای خانواده های تحت حمایت، در حال انجام است.
وی کیفیت بافت فرش را داشتن مهارت کافی کارشناسان فرش دانست و افزود: در این زمینه نیز برای بهره مندی کارشناسان فرش شاغل در امداد سراسر استان هم ،دوره آموزش رفوی فرش برگزار شده است.
در سال جاری ۲۴۰ مترمربع فرش به ارزش یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال تولید و به بازار فروش توسط این نهاد عرضه شده است.
انتهای پیام/9031 https://www.asrehamoon.ir/vdcj8iex.uqea8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما