تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۱۰
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی از پذیرش دانشجوی دکترای پژوهش محور در تکمیل ظرفیت آزمون دکترای امسال خبر داد.
پذیرش "دانشجوی دکترای پژوهش محور" در تکمیل ظرفیت آزمون سال جاری
پذیرش "دانشجوی دکترای پژوهش محور" در تکمیل ظرفیت آزمون سال جاری
به گزارش عصر هامون، جلسه کمیسیون پژوهش شصت و هشتمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور ابراهیم واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، یزدی صمدی عضو هیات امنا و نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه در استان های غربی و زارع نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه در استان فارس با استقبال چشمگیر روسای واحدها همراه بود.

وی در خصوص کمبود بودجه در بخش پژوهش گفت: من در یکی از نامه های آغاز فعالیتم به میرزاده نوشتم در حال حاضر دانشگاه آزاد، دانشگاهی آموزشی است این در حالی است که در حال حاضر دانشگاه های فن آفرین مطرح شده و نسل چهارم حتی دانشگاه کارآفرین را هم قبول ندارند
بنا براين گزارش واشقانی در این جلسه از پذیرش دانشجوی دکترای پژوهش محور در تکمیل ظرفیت آزمون دکترای امسال خبر داد و گفت: در مقطع کارشناسی ارشد نیز دانشجوی پژوهش محور جذب می شود.

وي در ادامه افزود: به زودی صندوق اعتبارات پژوهشی ایجاد می کنیم و به هر استاد به میزانی که طرح پژوهشی می آورد در صندوق اعتبار اختصاص می دهیم، اینها همه در دستور کار شورای پژوهش دانشگاه قرار دارد.

همچنین روسای برخی واحدها نسبت به تخصیص نیافتن مانده "اعتبارات پژوهشی" گفت: تمام واحدهایی که در این زمینه مشکل دارند برنامه های خود را بیاورند تا در بودجه سال ۹۳ مانده اعتبارات پژوهشی شان تخصیص یابد.

وي در ادامه افزود: قول می دهم مانده اعتبارات پژوهشی دانشگاه از سال ۹۰ تاکنون در صورت ارائه برنامه در بودجه سال ۹۳ لحاظ شود و بدین منظور ضروری است که واحدها تا پایان سال ۹۲ متمم پژوهشی ارائه دهند.

واشقاني تاکید کرد: در زمینه اعتبارات پژوهشی سیاستهای تشویقی و تنبیهی را لحاظ خواهیم کرد و در زمینه واحدهایی که برنامه و فعالیت های کافی در زمینه بودجه پژوهشی ندارند، تجدید نظر می کنیم ضمن اینکه این اختیار را برای واحدها قائل شده ایم تا با برنامه در تخصیص بودجه پژوهش جابجایی انجام دهند.

واشقانی در رابطه با جمع بندی جلسه کمیسیون پژوهش اظهار داشت: یکی از مشکلات اعضا در ارتباط با مساله کمبود اعضای هیات علمی برای انجام پایان نامه های دانشجویی بود که مشکل اصلی همه واحدهاست که به آن ها گفتیم این موضوع به اطلاع رئیس دانشگاه رسانده شده و با توجه به ملاحظاتی که از نظر بالابردن کیفیت فعالیت های آموزشی مد نظر است قرار شده در جلسه ای با حضور روسای واحدهای بزرگ بررسی شود و پیشنهادهای آنها در کمیسیون تخصصی آموزشی و پژوهشی هیات رئیسه مطرح و تصمیم گیری شود .

وی ادامه داد: مشکل بعدی مشکل جذب مانده اعتبارات پژوهشی بود که توضیح داده شد بر اساس مصوبه اخیر هیات رئیسه این اعتبارات جمع می شود و به عنوان ردیفی جداگانه با ارائه برنامه در بودجه پژوهشی سال ۹۳ قادر به هزینه کردن خواهد بود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص مجلات گفت:از انتشار ژورنال‌های جدید استقبال می کنیم به شرط آنکه کیفیت و استاندارد مورد نظر کمیته وزارت علوم و بهداشت را رعایت کنند در مورد مجلات خارجی هم باید بگویم به دنبال این هستیم که کیفیت ژورنال‌هایمان به نحوی باشد که در پایگاه‌های بین المللی به خصوصISI نمایه شود.

واشقانی در پايان گفت: در زمینه دسترسی به ژورنال‌های علمی نیز همکاران ما مشکلاتی داشتند که با پیگیری ها دسترسی به کتابخانه های دیجیتال و منابع علمی همچون اشپرینگر برقرار شده و در مورد ادامه قرارداد برای سال بعد نیز در حال مذاکره ایم. با سایر ناشران هم مذاکره کردیم تا بتوانیم قراردادی را تامین کنیم که منافع دانشگاه را حفظ کند .

انتهای پیام/ ۴۰۳۰ https://www.asrehamoon.ir/vdcdzn0o.yt0js6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما