تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۴
2 تن از تروریست‌های عضو جبهه النصره که اکنون در اسارت هستند اعتراف کردند شماری از فرماندهان تروریستها که در این کمین به هلاکت رسیدند از اتباع عربستان و از برخی دیگر از کشورهای عرب خلیج فارس بودند.
تعدادی از فرماندهانی که در غوطه شرقی ریف دمشق کشته شدند، تبعه سعودی بودند
تعدادی از فرماندهانی که در غوطه شرقی ریف دمشق کشته شدند، تبعه سعودی بودند
به گزارش عصر هامون، به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه ، ۲ نفر از تروریست‌های عضو جبهه النصره که در کمین ارتش سوریه در عتیبه در غوطه شرقی در ریف دمشق زنده مانده‌ و به اسارت در آمده‌اند؛ اعتراف کردند شماری از فرماندهان تروریستها که در این کمین به هلاکت رسیدند از اتباع عربستان و از برخی دیگر از کشورهای عرب خلیج فارس بودند.

بیش از ۱۷۵ تروریست چهارشنبه گذشته در کمین نیروهای ارتش سوریه در غوطه شرقی به هلاکت رسیدند و شماری از آن‌ها نیز به اسارت در آمده اند.

دو نفر از تروریستهای به اسارت در آمده گفتند تروریستها در غوطه شرقی دچار یأس و ناامیدی و بر اثر حملات ارتش سوریه کاملا متلاشی شده اند.

"جوهر احمد کیلانی" ۱۷ ساله گفت:« تا کلاس هشتم درس خواندم و با دوستانم در منطقه نشابیه در ریف دمشق اقامت داشتم و به همراه هم لشکر موسوم به جوانان صادق را تشکیل دادیم و از شخصی به نام اکرم قالوشه سلاح و از فردی به نام هیثم کیلانی غذا دریافت می کردیم.»

وی افزود« هیثم کیلانی به ما دستور داده بود در آماده باش کامل باشیم و با خودروهای خود به سوی میدعا و از آنجا به منطقه بئر القصب برویم و سپس از ریل قطار عبور کردیم و به فاصله یک کیلومتر پس از عبور از ریل قطار ، انفجاری رخ داد و بعد نفهمیدیم چه شد.»

کیلانی گفت:« دو روز در مزارع نیشکر سپری کردم و سپس ارتش سوریه مرا را دستگیر و درمان کرد و آب و غذا داد و بهترین رفتار را با من داشت.»

"عبد الرحمن خطیب" ۲۲ ساله در اعترافاتش گفت:« از منطقه حموریه هستم و به همراه گروهی از افراد مسلح از منطقه نشابیه با هدف باز کردن راه عتیبه و شکستن محاصره غوطه شرقی حرکت کردیم.»

خطیب افزود« روحیه تروریستها به علت یأس و ناامیدی و قرار گرفتن در محاصره شدید ارتش سوریه در هم شکسته است .»

خطیب اعتراف کرد «برخی از سرکرده های گروههای تروریستی مسلح که در کمین ارتش سوریه در عتیبه کشته شدند از عربستان و برخی دیگر از کشورهای عربی بودند.»

او گفت :« آنها ما را فرماندهی و با یکدیگر صحبت می کردند بدون آنکه کسی حرفهای آنها را بشنود . ادعا می کردند ما برای جهاد می رویم و زمانیکه هر سئوالی از آنها می کردیم پاسخ نمی دادند و دستور می دادند در هیچ چیز دخالت نکنیم و می گفتند شما بعدها همه چیز را می فهمید. مشخص شد که آنها به ما ریشخند می زدند و همه حرفهایشان دروغ محض بود.»

گزارشگر شبکه سوریه سپس به تصاویر سلاحهای متنوع بر جای مانده از تروریستها اشاره کرد و گفت : تفنگهای خودکار کلاشینکف ، تفنگهای ام ۱۶، نارنجکهای بی ۷، نارنجکهای دست ساز ، تفنگهای ویژه تک تیراندازی ساخت آمریکا و مهمات متنوع بخشی از سلاحهای برجای مانده از تروریستهاست و بقیه اسلحه و مهمات نیز در کمین ارتش منهدم شده است.

انتهای پیام/ ۴۰۳۰ https://www.asrehamoon.ir/vdcb0fba.rhb9gpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما