تاریخ انتشار :شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۸
به ناظران اروپایی اجازه داده نشد به منطقه کریمه خودمختار اوکراین وارد شوند.
اجازه ورود به منطقه کريمه به ناظران اروپايی داده نشد
اجازه ورود به منطقه کريمه به ناظران اروپايی داده نشد
به گزارش عصر هامون،به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی،به ناظران اروپایی اجازه داده نشد به منطقه کریمه اوکراین وارد شوند.

سازمان امنیت و همکاری اروپا یکی از نهادهای امنیتی اروپا است. این سازمان به صورت ویژه بر مسائل اوکراین متمرکز شده است. روز گذشته اعضای این سازمان در شهر وین گردهم آمدند تا اوضاع اوکراین را بررسی کنند. این گفتگوها در حالی انجام می شود که روز گذشته به ناظران نظامی این سازمان اروپایی اجازه داده نشد وارد منطقه کریمه اوکراین شوند. این برای بار دوم بود که از حضور این ناظران اروپایی در منطقه کریمه اوکراین جلوگیری می شد.

"کتی بورتون" سخنگوی سازمان امنیت و همکاری در اروپا گفت:« امروز ناظران نظامی ما از محل ایست و بازرسی دوم در کریمه بازگردانده شدند. آن‌ها توانستند از اولین مرکز ایست و بازرسی عبور کنند که نیروهای اوکراینی آن را در کنترل خود داشتند. اما آنها از مرکز ایست و بازرسی دوم که افراد زیادی در آنجا بودند و هویتشان مشخص نبود ، بازگردانده شدند. آنها 3 ساعت مذاکره کنند اما این گفتگوها نتیجه ای نداشت و آنها از این مرکز ایست و بازرسی بازگردانده شدند. آنها به پایگاه خود بازگشتند و بعدا مشخص خواهد شدکه گام بعدی این ناظران چه خواهد بود.»

این ناظران بیطرف هستند. سازمان امنیت و همکاری در اروپا خواستار دسترسی این افراد به منطقه کریمه اوکراین شده است. نماینده اوکراین در این سازمان از روسیه خواسته است نیروهای خودش را از منطقه کریمه خارج کند و این مناقشه از طریق مذاکره حل و فصل شود. روز گذشته هیئت اروپایی که متشکل از50 ناظر نظامی بود در مرکز ایست و بازرسی متوقف شد که افراد مسلح در آنجا حضور داشتند و پرچم روسیه را در این مکان نصب کرده بودند. مقامات مسکو می گویند از حرکت این گروه ناظران اروپایی جلوگیری شد زیرا آن‌ها مجوز لازم را از مقامات منطقه کریمه نداشتند. نماینده روسیه در سازمان امنیت و همکاری در اروپا هشدار داده است که نگاهی به عملکرد ناظران نظامی این سازمان در گذشته و در مواردی ازقبیل اوستیای جنوبی و بوسنی و هرزگوین نشان می دهد که حضور این افراد در مناطق ملتهب مذکور سبب تشدید تنش شده است.

انتهای پیام/5082 https://www.asrehamoon.ir/vdchxmnk.23nwqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما