تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۶
یک سروان گارد ملی ونزوئلا در تظاهرات دیروز کاراکاس، از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد، بدین ترتیب شمار تلفات درگیری های شش هفته گذشته ونزوئلا بین معترضان و نیروهای امنیتی به ۲۹ تن رسید.
افزایش تلفات درگیری ها در ونزوئلا
افزایش تلفات درگیری ها در ونزوئلا
به گزارش عصر هامون، ژنرال پادرینو لوپز، رئیس مرکز فرماندهی عملیاتی راهبردی نیروهای مسلح ونزوئلا اعلام کرد، این سروان اواخر روز یکشنبه نزدیک موانع خیابانی ایجاد شده به دست معترضان در شهر ماراکای واقع در ایالت اراگوا مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

لوپز در توییتر با اعلام اینکه «این سروان یک قربانی دیگر خشونت‌های تروریستی بود»، پایان یافتن درگیری‌ها را خواستار شد.

وی گفت: «نیروهای مسلح ما، اعتراضات مسالمت‌آمیز را سرکوب نمی‌کنند».

از اوایل ماه فوریه، دانشجویان و رهبران مخالفان تندرو، هواداران خود را به خیابان‌ها کشانده‌اند تا به سیاست‌های نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا و دولت سوسیالیست وی اعتراض کنند.

معترضان ونزوئلایی خواهان تغییرات سیاسی و پایان یافتن تورم فزاینده، کمبود مواد غذایی اساسی و میزان بالای جرایم در این کشور هستند.

با این‌حال، به نظر نمی‌آید این اعتراضات بتواند مادورو 51 ساله را سرنگون کند؛ یک راننده سابق اتوبوس که در انتخابات ماه آوریل سال 2013 پیروز و جانشین هوگو چاوز، رئیس جمهور فقید ونزوئلا شد.

رهبران مخالفان دولت ونزوئلا در خصوص درگیری‌های فعلی در این کشور به شدت اختلاف نظر دارند.

دیروز نیز طرفداران دولت ونزوئلا در پایتخت این کشور راهپیمایی کردند.

روز گذشته در شهر کاراکاس، پایتخت ونزوئلا تجمعی برگزار شد، شرکت کنندگان در این راهپیمایی و تجمع از طرفداران دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا بودند.

شرکت کنندگان در حمایت از جریان سوسیالیستی حاکم، پیراهن های قرمز بر تن داشتند که نماد کمونیسم است.

این راهپیمایی در حالی برپا شد که مخالفان دولت می گویند در انتخابات ریاست جمهوری سه ماه پیش در کشورشان تقلب شده است و با برپایی تظاهرات گسترده بر استعفای دولت تأکید دارند.

این دو دسته تظاهرات، در ماه های اخیر ونزوئلا را به صحنه درگیری های مختلف تبدیل کرده است.

انتهای پیام/ 4030 https://www.asrehamoon.ir/vdcayunm.49nww15kk4.html
منبع : شبکه خبر
نام شما
آدرس ايميل شما