تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۲
ایالات متحده آمریکا تدابیر جدیدی را برای برخورد با معضل تجاوز و آزار جنسی در زندانهای آن کشور به اجرا گذاشته است. اما در ایالت آلاباما، فراوانی جرائم جنسی موجب سوء شهرت یک زندان زنان شده است.
مردان بی حیا کابوس زندانیان زن!/تصاویر
به گزارش عصر هامون، سایت ایرانیان انگلستان به نقل از سایت انگلیسی بی بی سی فارسی گزارش داد: زندان تاتویلر در مجاورت بزرگراه شماره ۲۳۱ سراسری آمریکا و در شهر وتامپکا واقع شده است. این زندان در زمره زندان‌های با تدابیر حفاظتی حداکثری قرار می‌گیرد و محکومان زن را در خود جای داده است. اما علاوه بر سیم‌های خاردار، انبوهی از داستان‌های تجاوز و سوء استفاده جنسی نیز این زندان را احاطه کرده است.



رابرت چانسی به صف افرادی که برای دیدار زندانیان آمدند می‌پیوندند. او برای ملاقات با مونیکل واشنگتن، یکی از بستگانش به اینجا آمده است.



رابرت دختر خردسال مونیکا را هم با خود همراه دارد. مونیکا در حال سپری کردن حکم ۲۰ سال زندانی است که به جرم سرقت برایش صادر شده است.



بعد از بازگشت از زندان، رابرت تعریف کرد که چگونه مونیکا باردار شده است: "‌به مونیکا در زندان تجاوز شد. او از یکی از زندانبان‌ها باردار شد."



فیلیشا دیکسون

فلیشیا دیکسون از جمله کسانی است که می گوید در زندان توسط یک پرستار مرد مورد تجاوز قرار گرفته است. او پس از گذراندن دوران حبس اش به دلیل دزدی و جرایم مرتبط با مواد مخدر، بتازگی از زندان آلاباما آزاد شده است. اداره اصلاح و بازپروزی مجرمان در ایالت آلاباما در مورد گفته های فیلیشیا تحقیق کرد و سرانجام پرستار مورد اتهام، کارش را از دست داد ولی هرگز محاکمه نشد. فیلیشا توانست با این پرستار به توافقی مالی بیرون از دادگاه دست یابد. رابرت می‌گوید مونیکا از افشای این تجاوز هراس داشت.



شارلوت موریسون، وکیلی یک سازمان غیردولتی به بی‌بی‌سی گفت موارد دیگری هم به پرسنل این زندان نسبت داده می‌شود.



به گفته خانم موریسون، موارد متعددی از بارداری‌ها در زندان زنان رخ داده است، از جمله سه بارداری از سال ۲۰۰۹ به این سو.



این وکیل می‌افزاید: "هر زنی که ما با او صحبت کردیم یا شخصا ً مورد آزار جنسی قرار گرفته است یا شاهد آزار جنسی همبند دیگری بوده است."



اما این موارد تنها به یک زندان در ایالتی جنوبی در آمریکا محدود نمی شود. ایالات متحده آمریکا بیشترین تعداد زندانی را در سطح جهان دارد، بیش از دو میلیون نفر در آمریکا پشت میله‌های زندان هستند.



بر اساس تحقیقی که اخیرا توسط اداره آمار فدرال دادگستری آمریکا انجام شده است، ۹.۶% از کل زندانیان آمریکا گفته‌اند که در طول مدت زندان خود شاهد یک یا چند مورد حمله جنسی بوده‌اند. ۵.۴% از این جامعه آماری گفته‌اند که شاهد ارتکاب این نوع جرائم توسط همبندان خود بوده‌اند و ۵.۳% دیگر نیز این جرائم را به زندانبانان نسبت داده‌اند.



فراوانی این نوع جرائم، مجلس سنای آمریکا را به تحرک واداشته و قانون "ریشه‌کنی تجاوز در زندان‌ها" از ماه اوت گذشته به اجرا گذاشته شده است.



در این قانون، نحوه پیگیری موارد تجاوز در زندانها و گزارش این نوع جرائم، توسط زندانیان تشریح شده است و تاکید شده که در صورت امکان، در زندان‌ها از ماموران هم‌جنس با زندانیان استفاده شود.



زندان‌های ایالتی یک سال دیگر فرصت دارند تا این قانون را به اجرا بگذارند. اما میزان شمول این قانون بر زندانهای محلی، مثل زندانهای کلانتری‌ها، تا اندازه ای مبهم است.



با پیگیری سازمان غیر دولتی "ابتکار عدالت برابر"، پرونده مونیکا واشنگتن به دادگاه کشیده شد. اما زندانبان مزبور به جای تجاوز، به "سوء رفتار مجرمانه جنسی" متهم شد و تنها به شش ماه زندان محکوم شد.



اما چرا این زندانبان به جرم تجاوز محاکمه نشد؟

شارلوت موریسون، وکیل مونیکا واشنگتن علت این امر را عدم انجام تحقیقات لازم می بیند. خانم ماریسون می گوید:" خانم واشنگتن هرگز توسط دفتر دادستانی یا پلیس مصاحبه نشد. او تنها توسط اداره زندان‌های آلاباما مورد بازپرسی قرار گرفت."



به گفته این وکیل، ظرف سه سال اخیر، شش نفر در زندان تاتویلر در ارتکاب "سوء رفتار مجرمانه جنسی" مجرم شناخته شده‌اند.



خانم موریسون می‌افزاید: "از این تعداد تنها دو نفر زندانی شدند، یکی از آنها تنها یک روز زندانی شد و نفر دوم نیز شش ماه را در زندان سپری کرد."
انتهای پیام/۹۰۳۱ https://www.asrehamoon.ir/vdcd.s0k2yt0xxa26y.html
منبع : جام نیوز
نام شما
آدرس ايميل شما