تاریخ انتشار :شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۰۴
ربودن دهها دختر نیجریایی توسط بوکوحرام و دیگر فجایع رخ داده در نیجریه شدیدتر از آن چیزی است که در رسانه های غربی مطرح می شود .
پشت پرده جنگ کثیف غرب در "نیجریه"
پشت پرده جنگ کثیف غرب در "نیجریه"
به گزارش عصر هامون، به نقل از پایگاه خبری تحلیلی سوشیالیست ورکر ؛ این پایگاه خبری در مقاله ای به قلم " آلن ماس" نوشت : مردم سراسر دنیا از آشفتگی و عدم پوشش مناسب خبر ربوده شدن بیش از 200 دختر نیجریایی توسط گروه "بوکوحرام" در رسانه های بین المللی خشمگین شده اند . تشکیل کمپینی با عنوان "دختران ما را بازگردانید " نشان دهنده جنایات وحشتناک و اوضاع بحرانی و وخیم در بخشی از دنیاست که مدتهای طولانی از نگاه همگان فراموش شده است .

اما نباید تمامی داستان را از آنچه رسانه ها یا سیاستمداران آمریکایی عنوان می کنند ،‌ پذیرفت . آنچه از این طریق شنیده می شود به منظور جلب حمایت عمومی برای اقدامات سیاسی و نظامی دولت نیجریه و دیگر دولت های امپریالیستی که تنها خشونت و بی عدالتی راتشدید خواهد کرد ، مطرح می گردد .

در ادامه این مقاله آمده است : آدم ربایی از مدرسه ای در شهر "چیبوک" در شمال نیجریه توسط گروه "بوکوحرام" حدود یک ماه پیش رخ داده است . درخواست کمک توسط نزدیکان و هموطنان این دختران با بی توجهی عمومی مواجه شده بود تا آنکه مادران این دختران راهپیمایی سراسری را در شهر بزرگ "آبوجا" در انتهای آوریل برگزار کردند .

این راهپیمایی ها و نیز تشکیل کمپینی در شبکه های اجتماعی در نیجریه این انسان ربایی را در صدر اخبار رسانه های بین المللی گذاشت و رهبران اروپایی و آمریکایی را برای پاسخگویی تحت فشار قرار داد . هم اکنون دولت انگلیس و آمریکا _ به عنوان نمایندگان قدرت های امپریالیستی در دوران استعماری و پسااستعماری در نیجریه _ اعلام کرده اند که دولت نیجریه را مجبور خواهند کرد عملیات هایی علیه "بوکوحرام" اجرا کند .

افکار عمومی مردم در سراسر دنیا از اجرای برخی اقدامات در این باره حمایت خواهند کرد به این امید که دختران ربوده شده سالم بمانند و گروه ظالم و ارتجاعی "بوکوحرام" نیز تنبیه شوند . اما "گودلاک جاناتان" رییس جمهوری نیجریه از حمایت آمریکا برای اجرای طرح ترورهای گسترده در شمال این کشور بهره مند خواهد شد .

در آمریکا و اروپا ، سیاستمداران از اعتراضات بین المللی علیه بوکوحرام بهره برداری می کنند بار دیگر شعارهای "ضداسلام" خود را از "جنگ علیه ترور" احیا کرده و در پوشش فعالیت های بشردوستانه حضور نظامی خود را در آفریقا افزایش داده و منافع امپریالیستی خود را تامین کند . اقداماتی که نه تنها به سود مردم این قاره نیست بلکه برای آنان خساراتی نیز به همراه دارد .

ماس همچنین تاکید کرد : چنانچه شما به قدرت های غربی به خصوص ایالات متحده فشار بیاورید که در امور آفریقا مشارکت و همکاری داشته باشد و یا اقدام نظامی را پیشنهاد کنید ، شما در حقیقت درگیر یک مشکل بزرگتر شده اید . شما همدست این کشورها در طرح های توسعه طلبانه آنان در آفریقا شده اید .

حمایت اصلی از سوی مردم نیجریه وجود دارد که همانند امروز ، تاریخچه طولانی در مبارزه با ظلم دارند ، ظلمی که از سوی آمریکا و هر دولت قدرتمندی که از بی عدالتی در نیجریه سود می برند ، بر آنها متحمل شده است .

انتهای پیام / 4030 https://www.asrehamoon.ir/vdce7v8n.jh8w7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما