تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۷
چهار تشکل دانشجویی دانشگاه زابل در نامه ای سرگشاده به سید باقر حسینی و خانم عالی نمایندگان سیستان به اعتراض این دو نماینده به نحوه مدیریت دانشگاه زابل واکنش نشان دادند.
نامه تشکل های دانشجویی به نمایندگان سیستان/یک نماینده، یک نماینده است
به گزارش سرویس سیاسی عصرهامون، متن کامل این نامه به شرح ذیل است:

“مجلس قطعاً در رأس امور است،همان طور که امام راحل(رضوان اللّه تعالی علیه) فرمودند اما این را هم توجه کنید که «مجلس در رأس امور است» معنایش این نیست که هر یک نمایند ه ای در رأس امور است؛ «مجلس» در رأس امور است؛یک نماینده، یک نماینده است. یعنی نمایندهی محترم و عزیزی که مردمِ یک جمع و گوشهای از کشور با شوق و با شور جمع شدند و او را فرستادند مجلس، تصور نکند که او در رأس امور است؛ نه، «مجلس» در رأس امور است؛ برخوردش را اینجوری مقایسه کند)”.مقام معظم رهبری) مواضع اخیر نمایندگان محترم زابل و زهک در مجلس شورای اسلامی پیرامون دانشگاه زابل ما را بر آن داشت که به دلیل احساس مسئولیت ،متن زیر را بنویسیم.
نمایندگان محترم سیستان سلام علیکم، مگر مقام معظم رهبری نفرمودند که کشاندن اختلافات سئولین به میان مردم ، خیانت قطعی است. پس اینگونه سخن گفتن چه دلیلی دارد؟!!! هر چند مواضع شما در قضیه ی اصلاح قانون انتخابات کشور یادمان نرفته است.آیا اینگونه جواب آیه ی شریفه ی لَتُسْأَلُنّ یَوْمَئِذٍ عَنِ النّعِیمِ را میدهید!!
جناب آقای سید باقر حسینی وسرکار خانم حلیمه عالی، مگر همه ی مشکلات سیستان حل شد که در گفتگو های خود دم از مشکلات دانشگاه و مدیریت آن میزنید.
خانم دکتر عالی، شما روز قبل از سفر ریاست محترم جمهور به شهرمان در شبکه ی استانی حضور یافتید و گفتید فردا رییس جمهور، زابل را به عنوان منطقه ی آزاد اعلام خواهد کرد. و این در حالی بود که ظاهرا” رییس جمهور محترم از شعار های مردم در همان مراسم استقبال فهمید که خواسته ی آنان چیست. آقای روحانی آمد و رفت ولی از منطقه ی آزاد خبری نشد. وکلای محترم،برای منطقه ی آزاد چه کردید؟
جناب آقای دکتر سید باقر حسینی شما که عضو کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی هستید ، از آمار و دزدی های شبانه و زورگیری ها در شهر خبر دارید؛ نمایندگان محترم برای امنیت پایدار سیستان چه کردید.
می دانید که کار به جایی رسید که آبی که سیلاب است و نمی توانند جلوی آن را بگیرند را به نام خودشان ثبت کردند و حتی حرفهای کذب آن ها را که می گویند آمدن این آب به خاطر رایزنی های ما بوده را هم شنیدید. جناب آقای حسینی و خانم عالی برای حق آبه ی قانونی ما چه کردید.
همه ی ما میدانیم یکی از بزرگترین مشکلات سیستان مهاجرت مردم به شهرهای دیگر است. نماینده ی محترم سیستان مگر مقام معظم رهبری نفرمودند که سیستان به مثابه ی تنگه احد کشور است ، برای جلوگیری دائمی از مهاجرت مردم چه کرده اید ؟ یا خدای نکرده شما هم از خروج سیستان از بحران نا
امید شده اید؟!
سرکار خانم دکتر عالی و جناب دکتر حسینی، آیا با خبر هستید که شب هنگام در روستاهای سیستان چند نفر گرسنه سر بر بالین می گذارند؛ برای کم کردن افراد بیکار و ایجاد شغل دائمی چه کردید.
سرکار خانم دکتر عالی شما در شعارهای انتخاباتی، گفتید که زابل را به قطب درمان ناباروری کشور تبدیل میکنم!!! این شعار شما به کجا رسید؟
تبدیل به قطب درمان ناباروری پیشکش ،برای ارتقاع سطح درمان شهر چه کردید؟ آیا آوردن یک دستگاه MRI کافی ست؟ که آن هم حرف و حدیث های زیادی در پی دارد وکلای مردم سیستان شماقول داده بودید که دیگر خبری از قومیت گرایی نباشد،نمیدانم که اخبار رسیده مبتنی بر درخواست شما برای حق نمایندگان در استخدامی و جذب هیئت به کجا رسید…
سرکار خانم دکتر عالی محض اطلاعتان بگویم که دانشگاه زابل در سال گذشته به عنوان فرهنگی ترین دانشگاه کشور شناخته شد و زودتر از خواسته ی شما دانشگاه ما در مقام اول ایستاد، البته از شما که در محیط دانشگاه نبوده اید انتظار اشراف بر این فضا نیست.
حال ما از شما یک سوال بپرسم،به قول سایت حامی شما:( در روز پرکار خانم عالی) که به وزرای متعددی تذکر دادید،چرا به وزیر جهاد وکشاورزی در خصوص اداره ی منابع طبیعی زابل که از سو مدیریت رنج میبرد تذکر ندادید که اکثر مراجعین به آن ناراضی هستند
نمایندگان محترم سیستان شما که در مجلس هستید بهتر از ما وضع بودجه ی عمرانی کشور را میدانید حال عجیب است که این دوران به شدت سخت را با سال ۸۹ و قبل از آن مقایسه میکنید، مگر شما را چه شده؟!
کاش در این ۲سال نمایندگان مجلس را یک بار در دانشگاه می دیدیم ولی افسوس که شعار آنها درمورد ارائه ی کارنامه ی عملکرد هم مانند اکثر شعارهای این دو نماینده در حد همان شعار باقی ماند و ظاهرا تقدیر بر آن است که نمایندگان محترم فقط در ایام تبلیغات انتخابات در دانشگاه ببینیم جناب آقای سید باقر حسینی، نماینده ی اول مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی،یادتان نرود که دلیل اصلی اختلاف رای شما با سایر رقبا در انتخابات سال ۱۳۹۰ این بود که شما از اولاد پیامبر (ص)هستید و این را
بدانید که مردم از اولاد رسول الله کمترین خطا را انتظار دارند.این نکته لازم به ذکر است که شان همه ی ما در برابر شهدای راه اسلام و ولایت یکسان است،راحتتر بگویم ،جناب آقای سید باقر حسینی،شان شهدا از شان نمایندگان مجلس بالاتر است
در پایان از وکلای مردم سیستان خواهشمندیم که سعی درحفظ نیروهای بومی داشته باشید و در راستای هم افزایی و توانمدی بیشتر گام بردارید نه در جهت خنثی سازی نیروهای توانمند این خطه ی ولایت مدار. چرا که دشمنان نظام این کار را به خوبی انجام میدهند.
و سلام علی من التبع الهدی

بسیج دانشجویی دانشگاه زابل
جامعه اسلامی دانشجویان
انجمن اسلامی مستقل
مجمع دانشجویان عدالتخواه https://www.asrehamoon.ir/vdcbfgbs.rhbagpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهندس
ان شائلله که تشکل های دانشجویی به مشکلات دانشجویان بیشتر بپردازند . سالن مطالعه را که دادند به دبیرستان ، غذای سلف که ان جور است ، وضعیت خوابگاه به ان صورت ، و ................................................ پس بخاطر خدا هم که شده بخاطر مشکلات دانشجویان هم از این نامه ها بزنید .
شاگردمهندس
مهندس جان من شاگردشما هستم .اما این دفاع هم برای همین است که شما فرمودین چرا که اگربسجیان حرف نزنند.نماینگان محترم فردادرغذا خوردن ما وچگونه خوابیدن دانشجو هم نظرمیدن.انشاالله اونم درست میشه.
شهروند .
من بعنوان یک فرهنگی وقتی مطالب غیر واقع نماینده ی محترم راخواندم افسوس خوردم که چرا تیشه گرفتیم وریشه ی خودمان را میزنیم.و حالا وقتی مطالب بیسجیان محترم و عزیز را خواندم خیلی شاد شدم که این عزیزان چقدر درست نقد کردندوبیاد فرمایش معمار کبیر انقلاب و امام شهدا خمینی ره افتادم که اگر سپاه نبود کشورهم نبود .صحبت آخرمن به نمایندگان محترم اینه که گاهی سکوت از حرف زدن بهتراست وقتی حرفی برای گفتن نداریم.
منتقد
خواهش مي كنم بسيج را خرج افراد نكنيد اگر يك از موارد مشخص شود شما در جايگاهي كه اين نامه را نوشته ايد مسئوليد
منتقددلسوز
سنگ صبور زابل از دیده دور زابل
چون آذرخشی از خشم فریاد و های وهو کن.
......
آقای نماینده: شهید مطهری می فرماید هرگاه انگشت اتهام به طرف کسی دراز کردی به انگشتانت نگاه کن خواهی دید چهار انگشت به طرف خودت برمیگردد و یک انگشت به طرف فرد مقابل..ضمنا از آقای دکتر اوکاتی تشکر میکنیم که عملکرد خویش را ارایه کردند زیرا امام راحل عظیم الشان میفرمایند: عملکردتان را بگویید تا بعضی افرادبیمار دل گمان نکنند کاری صورت نگرفته است.