تاریخ انتشار :دوشنبه ۹ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۹
فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: قرارگاه عملیاتی عمار با هدف تامین امنیت در شهرهای جنوبی استان راه‌اندازی می‌شود.
راه اندازی قرارگاه امنیتی عمار در سیستان و بلوچستان/ قاچاق سوخت معظل دامنگیر استان است
راه اندازی قرارگاه امنیتی عمار در سیستان و بلوچستان/ قاچاق سوخت معظل دامنگیر استان است
به گزارش سرویس انتظامی عصر هامون، سردار حسین رحیمی صبح امروز دوشنبه(9تیر) در نخستین نشست رسانه‌ای با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان، با اشاره به مشکلات امنیتی در شهرستان ایرانشهر اظهار داشت: طی هفته گذشته برنامه‌‌ریزی لازم برای تشکیل قرارگاه عملیاتی عمار با گردان‌های تکاوری برای جنوب سیستان و بلوچستان انجام شده و به‌زودی قرارگاه عملیاتی عمار با ارگان‌های تکاوری با هدف تامین امنیت لازم در جنوب استان سیستان و بلوچستان و برای ایجاد امنیت پایدار در شهرهای جنوبی استان راه‌اندازی می‌شود.
وی افزود: کار تشکیل، استقرار و تامین نیروی مورد نیاز این قرارگاه در حال رایزنی و تامین است و در آینده نزدیک مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در مرحله نخست این قرارگاه، 6 گردان شامل یگان‌های عملیاتی و تکاوری در اختیار این قرارگاه قرار می‌گیرد تا به وظیفه خود در منطقه جنوب استان جامه عمل بپوشانند.
رحیمی تصریح کرد: مسئله امنیت استان و همچنین فراهم کردن زمینه‌های لازم برای این مهم به گونه‌ای که درخور شأن و منزلت مردم استان باشد مورد تاکید بوده و با توجه به پروژه‌های عظیمی که از سوی دولت در استان در حال انجام است، پلیس خود را موظف به تامین امنیت می‌داند.
وی اضافه کرد: به منظور ارتقای فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان در ابعاد مختلف، اقدامات لازم در قالب ارائه و کار کارشناسی تا نیمه ماه مبارک رمضان به تهران ارسال و پس از دفاع و تایید فرمانده ناجا، تصمیم نهایی در این زمینه اتخاذ خواهد شد.
وی عنوان کرد: در سه ماه امسال در سیستان و بلوچستان سرقت‌ها در مجموع به جز سرقت خودرو بیش از 50 درصد افزایش داشته است.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان بیان داشت: تصادفات درون شهری و برون شهری نیز در مدت فوق 19 درصد کاهش داشته است.
این مسئول ادامه داد: وضعیت رانندگی حتی در سطح شهرها در این استان خوب نیست و نیاز به فرهنگ سازی دارد، رانندگی باید در آرامش و با رعایت کامل قوانین راهنمایی و رانندگی باشد.
رحیمی یادآور شد: سرقت‌های مسلحانه در سه ماهه امسال نسبت به سال گذشته در مدت مشابه پنج درصد کاهش دارد.
سردار رحیمی با تاکید بر جلوگیری از قاچاق سوخت گفت: قاچاق سوخت یکی از معضلات دامنگیر این استان است بطوریکه تانکرهای سوخت قاچاق از سایر استانها وارد این منطقه می شود و جای سوال است که این همه سوخت از کجا می آید، وزارت نفت و شرکت پخش فرآورده های نفتی باید دقت بیشتری در این زمینه داشته باشد.
وی با اشاره به نقش رسانه ها در همکاری با نیروی انتظامی اظهار داشت: رسانه های ارتباط جمعی به عنوان پل ارتباطی این نیرو با مردم و بر عکس نقش بسیار مهمی در فرهنگ سازی و کمک به امنیت پایدار منطقه دارند که امید است این ارتباط بیش از پیش افزایش یابد.
به گزارش عصر هامون، سردار حسین رحیمی چندی پیش به عنوان فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان منصوب شد.
انتهای پیام/ 7250 https://www.asrehamoon.ir/vdciupaw.t1awq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما

سلام تشکر