تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۶
نماینده اقلیم کردستان عراق در تهران اظهار داشت: شهرهای فلوجه، تکریت و انبار شاهد درگیری های مقطعی هستند، گفت: « وحدت» راهکار مناسب برای رسیدن به موفقیت است.
نماینده اقلیم کردستان عراق در ایران
نماینده اقلیم کردستان عراق در ایران
به گزارش سرويس بين الملل عصر هامون، ناظم دباغ، نماینده اقلیم کردستان عراق در تهران در خصوص آخرین تحولات روز عراق گفت: شهرهای فلوجه، تکریت و الانبار شاهد درگیری‌های مقطعی هستند و هنوز آزادسازی نهایی صورت نگرفته است.

وی ضمن اشاره به این موضوع که با مشارکت مردمی همه چیز ممکن است، تصریح کرد: به نظرم اگر حکومت فعلی عراق مشارکتی و مردمی باشد همه چیز قابل امکان است و اگر شاهد درگیری های حزبی، قومی، ملی گرایی و یا منافع افراد باشیم به موفقیت نمی رسیم.

نماینده اقلیم کردستان عراق با اشاره به اینکه « وحدت» راهکاری مناسب برای رسیدن به موفقیت است، خاطرنشان کرد: کردها در دولت جدید عراق شرکت کردند ولی در کارهای جدید حکومت اقلیم کردستان عراق نتیجه نگرفتند و همان مشکلاتی که از زمان آقای مالکی بر سر مسائلی همچون «بودجه» بود همچنان وجود دارد.

وی در پاسخ به این سوال که شما در گذشته موافق برکناری آقای مالکی وخواستار تعیین فرد دیگری در این سمت بودید، و راهکار حل مشکلات را مالکی می دانستید، گفت: اکنون با برکناری مالکی مشکلات حل نشده و بودجه اقلیم کردستان هنوز پرداخت نشده است و بودجه‌ای دریافت نکردیم؛ اگر تفکر قبلی همچنان باشد تغییر چندانی پیدا نخواهد شد.

نماینده منطقه کردستان عراق در تهران پیش از این اعلام کرده بود: ترجیح ما این است که در مبارزه با داعش ایران جلودار باشد، و نابودی کامل داعش برای همه دارای منافع است.

وی همچنین تصریح کرده بود: خواهش من این است که نگذارید اختلاف‌ها بر سر موضوعاتی در منطقه باعث رشد و نفوذ گروه تروریستی داعش شود، ترجیح می‌دهیم که دوستان ما (جمهوری اسلامی ایران) جلودار این موضوع باشند.

انتهای پیام/ 4030 https://www.asrehamoon.ir/vdcjohem.uqeyazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما