تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۲
سفر سید حسن خمینی به یاسوج در حالی در سکوت رسانه ای و محرمانگی کامل انجام شد که هنوز دلیل این سفر تفریحی در ایام حزن و اندوه رحلت پیامبر بزرگ اسلام، شهادت امام حسن(ع) و امام رضا(ع) مشخص نشده است.
آن چه در سفر سید حسن خمینی به یاسوج گذشت+تصاویر
آن چه در سفر سید حسن خمینی به یاسوج گذشت+تصاویر

به گزارش سرويس سياسي عصر هامون، روز شنبه 29 آذر 93 بود که سایت صبح زاگرس در خبری از ورود غیرمنتظره  سید حسن خمینی به همراه فرزندان و جمعی از اعضای خانواده خود به یاسوج خبر داد.

 

پس از انتشار خبر سایت صبح زاگرس، دیگر سایت های محلی کهگیلویه و بویراحمد نیز با انتشار اخباری به  جزییات دیگری از سفر سید حسن خمینی به یاسوج اشاره کردند.

 

سید حسن خمینی در حالی روز جمعه 28 آذر وارد یاسوج و یک شنبه 30 آذر از کهگیلویه و بویراحمد  خارج شد که دراین سفردو روزه، موسوی بجنوردی پدر خانم ، فرزندان و خواهر زاده های سید حسن خمینی نیز حضور داشتند.

 

سفر سید حسن با دیدار وی با آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد وامام جمعه یاسوج آغاز شد و با تفریح و گردش در مناطق مختلف ادامه یافت.


نکته جالب این که استاندار و برخی مسوولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد نیز در گشت و گذار سید حسن از مناطق گردشگری تنگ گنجه ای یاسوج، مناطق حفاظت شده شهرستان دنا، روستای کره شهرستان دنا، منطقه شلال دان شهرستان باشت، سد کوثر گچساران، آثار تاریخی بلاد شاپور دهدشت و باغ تفریحی چشمه بلقیس چرام وی را همراهی می کردند.

 



در حالی تصاویرحضور وی در مناطق گردشگری و انتشار آن در شبکه های اجتماعی توسط فرزند سید حسن انجام می شد که مردم استان کهگیلویه و بویراحمد همراه با دیگر مردم کشورمان در ایام حزن و اندوه رحلت پیامبر بزرگ اسلام(ص) و شهادت امام حسن (ع) و امام رضا (ع) به سینه زنی و عزاداری می پرداختند.

در آن سو  مردم با برگزاری مراسمات مختلفی در مساجد و حسینیه ها به سینه زنی و عزاداری مشغول بودند و در سوی دیگر به صورت مداوم تصاویری از سفر تفریحی سید حسن خمینی و مسئولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد در شبکه های اجتماعی و سایت های خبری منتشر می شد.

 

در واقع مردم کهگیلویه و بویراحمد که همواره ارادت خاصی نسبت به امام راحل (ره( دارند از تفریح و گشت گذار نوه ایشان در کهگیلویه و بویراحمد آن هم در این ایام از سال شوکه شدند. طبیعی بود که سفرغیرعلنی سید حسن خمینی به کهگیلویه و بویراحمد در سکوت خبری و هم زمانی اخبار گردش و تفریح وی با ایام حزن و عزاداری مردم کهگیلویه و بویرحمد باعث رنجشآن آن ها  می شود.

 

از طرف دیگر خانواده شهدا، رزمندگان و جانبازان و دیگر مردم استان نیز که خبر حضور نوه امام(ره) را در استان شنیده بودند دوست داشتند سید حسن را ملاقات کنند اما این اتفاق نیفتاد و سید حسن خمینی بدون دیدار عمومی، روز یک شنبه 30 آذر، هم زمان با شهادت امام رضا(ع) یاسوج را ترک کرد.

 

سفر سید حسن به منظور آشنایی بیشتر با ظرفیت های کهگیلویه وبویراحمد بود

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد چند روز پس این سفر درجمع خبرنگاران و در واکنش به شایعه محرمانه بودن سفر سید حسن خمینی به استان، تاکید کرد: این سفر به هیچ وجه محرمانه نبود.


سید موسی خادمی با بیان اینکه سفرحجت الاسلام سید حسن خمینی یک سفر شخصی و خانوادگی و به منظور آشنایی بیشتر با ظرفیت های کهگیلویه وبویراحمد بوده است، افزود: این سفر به دعوت مجموعه استانداری اتفاق افتاد.

وی بیان کرد: سفری که بر مبنای یک کار اداری، سیاسی و یا با برنامه های خاص و یا دیدارهای مردمی باشد در کار سید حسن خمینی نبود.



خادمی اظهارنظرهای اخیر برخی افراد، گروه ها و رسانه ها برای جلوه دادن سفر شخصی نوه امام (ره) به این استان به یک سفر سیاسی و با اهداف خاص جناحی را یاداور شد و گفت: برخی با ناآگاهی وبدون داشتن اطلاعات کافی حرف هایی را در این راستا به زبان آوردند که جای تاسف داشت.



وی تصریح کرد: همه ملت و مردم ایران اسلامی نسبت به حضرت امام خمینی و بیت مکرم ایشان ارادتمند و علاقمند هستند و سید حسن خمینی به عنوان یادگار گرامی و تولیت آستان مطهر و مقدس امام (ره) بر روی چشم همه ما نیز جای دارد.




استاندار کهگیلویه وبویراحمد افزود: سید حسن خمینی در این سفر با هیچ گروه، جناح و افراد خاص سیاسی دیدار نکرده و به هیچ وجه حتی برنامه خاصی در این راستا نداشت.

 

دلیل جالب استاندار برای سفر سید حسن به یاسوج


حال جای سوال است که سید حسن خمینی، فرزندان و پدرخانم وی در چه منصب و جایگاه دولتی قرار دارند که بتوانند با شناسایی ظرفیت های کهگیلویه وبویراحمد به این استان کمک کنند. نکته جالب این که مجموعه استاندار، معاونان و فرمانداران در حین سفر سید حسن، وظایف مهم خود در استان را رها کرده و به همراهی وی مشغول شده بودند.

 


برخی معتقدند سفر محرمانه سید حسن خمینی به مناطق گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) شهادت امام حسن(ع) و امام رضا(ع) و در حالی که مردم این استان مشغول عزاداری بودند با هدف خاصی انجام شده است.

 

انتهای پیام/4030

https://www.asrehamoon.ir/vdcjviem.uqetizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما