تاریخ انتشار :يکشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۶
یکی از روحانیون شهرستان زاهدان گفت: تهاجم فرهنگی معمولاً نامرئی و نامحسوس است؛ دراز مدت و دیرپاست؛ ریشه‏ای و عمیق است.
گسترش اسلام، پیامد مثبت رفت و آمد مسلمانان به نقاط مختلف جهان است
گسترش اسلام، پیامد مثبت رفت و آمد مسلمانان به نقاط مختلف جهان است
به گزارش عصر هامون، حجت الاسلام مهدی زوری از روحانیون حوزه علمیه شهرستان زاهدان با اشاره به هوشیاری علما و مردم در برابر تهاجم فرهنگی غرب و جلوگیری از ترویج آن در کشورهای مسلمان اظهار داشت: امروزه با توجه به رشد فکری و آگاهی عمومی ملت‏های جهان، نفوذ و سلطه و به‏ دست آوردن مستعمرات از راه لشکرکشی‏های نظامی، به آسانی امکان‏پذیر نیست و در صورت اجرا هزینه‏ های زیادی را تحمیل می‏کند؛ به همین سبب، بیش از یک قرن است که استعمارگران روش نفوذ در کشورها را تغییر داده ‏اند. این کشورها معمولاً اجرای مقاصد خود را با عناوین تبلیغ مذهبی، رواج تکنولوژی، به نام سیاست‏های فرهنگی و فرهنگ‏ پذیری انجام می‏دهند.

وی در ادامه بیان داشت: دشمنان اسلام، اکنون به این نتیجه رسیده ‏اند که بهترین راه نفوذ در سایر کشورها، نفوذ در فرهنگ آنان و استحاله‏ ی درونی آن است. آنان می‏خواهند ارزش‏های مورد پسند خود را ارزش‏های مترقی جلوه دهند و جای‏گزین معیارهای بومی و فطری ملت‏ها سازند و، از این طریق، بدون هیچ دغدغه ‏ای به آینده‏ ی منافع خود در این کشورها مطمئن باشند.

همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: گسترش اسلام در برخی از مناطق جهان، از جمله شرق آسیا، از طریق رفت و آمد مسلمانان ایران به این مناطق، از نمونه‏ های قابل استنادی است که پیامدهای مثبت تبادل فرهنگی را برای جامعه ‏ی بشری به خوبی اثبات می‏کند.

زوری با اشاره به مفهوم و هدف اصلی تهاجم فرهنگی گفت:در تهاجم فرهنگی، هدف تخریب است و همچنین یک ملت برای جای‏گزینی فرهنگ خود، به نحوی ظالمانه سعی در ریشه ‏کنی فرهنگ مقابل دارد، تهاجم فرهنگی معمولاً نامرئی و نامحسوس است؛ دراز مدت و دیرپاست؛ ریشه‏ ای و عمیق است.

وی اظهار داشت: قطعاً فرهنگ اسلامی از این قاعده مستثنا نخواهد بود و در رأس کشورهای اسلامی، ایران به واسطه‏ی انقلاب اسلامی ومخالفت علنی آن با قدرت‏طلبی آمریکا مورد هجوم بیش‏تری قرار گرفته و خواهد گرفت؛ لذا به منظور مقابله با این هجوم، باید تمام ترفندها و حیله‏های فرهنگ مهاجم شناخته شود و سپس ابزار کافی برای مقابله با آن فراهم گردد.

حجت الاسلام زوری با درخواست از روحانیون و علما دینی تصریح کرد: از جامعه روحانیت انتظار می رود تا حداکثر تلاش خود را برای تبیین دین مبین اسلام داشته باشند و اینکه از ورود فرهنگ غرب به کشورهای اسلامی به ویژه ایارن جلوگیری کنند و مردم را از این موضوع هوشیار سازند و آگاه کنند.
انتهای پیام/۹۰۳۱ https://www.asrehamoon.ir/vdcg.x93rak9twpr4a.html
منبع : سنت نیوز
نام شما
آدرس ايميل شما