تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۳
جمعی از دانشجویان دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار از تعطیلی زودهنگام بخش‌های مختلف این دانشگاه پیش از ایام نوروز، ابراز نارضایتی کردند.
نارضایتی دانشجویان دانشگاه دریانوردی چابهار از تعطیلی زودهنگام دانشگاه

به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون به نقل از مطالبه گر، ماجرای بازگشت دانشجویان دانشگاه دریانوردی چابهار به شهرستان‌های محل سکونت خود پیش از ایام نوروز، از اواسط بهمن‌ماه شروع می‌شود! این جریان از اوایل اسفندماه قوت بیشتری می‌گیرد تا جایی که نرسیده به نیمه اسفندماه، دانشگاه از جمعیت دانشجویی خالی می‌شود.

این شرایط در حالی در دانشگاه دریانوردی چابهار، به عنوان دانشگاه محوری جنوب سیستان و بلوچستان رخ می‌دهد؛ که حتی مدارس شهرستان چابهار تا انتهای هفته آینده دایر هستند!

ارائه خدماتی نظیر ارایه غذا در سلف سرویس دانشگاه، حمل نقل دانشجویان و خوابگاه نیز از فردا به صورت رسمی در این دانشگاه قطع می‌شود و دانشجویان حق حضور در خوابگاه‌ها را ندارند!

چنین شرایطی موجب ابراز نارضایتی توسط بخشی از دانشجویان دانشگاه دریانوردی چابهار شده و در پی آن طی تماس با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو»، خواستار پیگیری موضوع شده‌اند.

در میان این دانشجویان، جمعی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد هستند که به گفته خودشان در حالی که باید پیش از نوروز و حتی در ایام تعطیلات عید روی پرژه‌های خود کار کنند و دانشگاه هیچ محل اسکان و شرایط مناسبی برای فعالیت آنها در نظر نگرفته است.

دانشجویان معتقدند غیربومی بودن اکثریت اساتید دانشگاه نیز به تعطیلی زودهنگام پیش از عید دامن زده است؛ چرا که اساتید هم تمایل دارند ایام پیش از آغاز سال جدید را در کنار خانواده‌های خود باشند!

حال سوال اینجاست که دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار به عنوان دانشگاه محوری جنوب سیستان و بلوچستان، که باید سهمی ویژه در پیشبرد حرکت علمی ایران به ویژه در منطقه محروم جنوب شرق کشور ایفا کند؛ آیا با چنین شرایطی می‌تواند عملکرد علمی درخوری نشان دهند؟

 

انتهی پیام/9507

https://www.asrehamoon.ir/vdcjvxem.uqemtzsffu.html
منبع : مطالبه گر
نام شما
آدرس ايميل شما