تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۹
زن جوان سال گذشته در اتوبوسی در هند مورد تجاوز گروهی قرار گرفت و بعدا به دلیل شدت جراحات وارده در بیمارستانی در سنگاپور درگذشت.
ختم پرونده یک رابطه نامشروع و شروع حاشیه های آن
ختم پرونده یک رابطه نامشروع و شروع حاشیه های آن
به گزارش عصر هامون، نوجوان متهم به تجاوز گروهی در هند گناهگار شناخته شد.

صدور حکم در مورد این نوجوان که حالا ۱۸ ساله است پیش از این چندین بار به تعویق افتاده بود.

دادگاهی در دهلی، پایتخت هند، نوجوانی را که به اتهام مشارکت در تجاوز گروهی و قتل یک دختر دانشجو در اتوبوسی در دسامبر گذشته محاکمه کرده بود، گناهکار تشخیص داد.

این زن جوان سال گذشته در اتوبوسی در هند مورد تجاور گروهی قرار گرفت و بعدا به دلیل شدت جراحات وارده در بیمارستانی در سنگاپور درگذشت.

این نوجوان که در زمان وقوع جرم ۱۷ سال داشت در دادگاه ویژه رسیدگی به اتهامات کودکان و نوجوانان محاکمه شد.

براساس قوانین هند، حداکثر محکومیتی که این نوجوان به دلیل مشارکت در تجاوز دریافت می‌کند، سه سال خواهد بود که این مدت را باید در یک مرکز بازپروری بگذراند.



صدور حکم در مورد این نوجوان که حالا ۱۸ ساله است پیش از این چندین بار به تعویق افتاده بود.



بسیاری از جمله خانواده قربانی این حادثه خواسته بودند که با این فرد همانند یک مجرم بالغ رفتار شود و به خاطر جرمی که مرتکب شده به اعدام محکوم شود.



تجاوز به این دختر دانشجوی ۲۳ ساله بازتاب های گسترده ای در هند داشت و شهرهای این کشور چندین روز شاهد اعتراضاتی خشونت‌آمیز بود.



در ارتباط با این پرونده ۶ مرد از جمله این نوجوان بازداشت شدند که محاکمه ۴ نفردیگر از آنها هم به طور جداگانه انجام شده که قرار است رای دادگاه در باره آنها طی هفته های آینده اعلام شود.



در ارتباط با این پرونده در مارس گذشته پلیس از پیدا شدن جسد یکی از متهمان در سلولش خبر داد. در آن زمان مقامات زندان اعلام کردند که این فرد خود را در سلولش به دار آویخته است.



هند چند ماه پیش لایحه جدیدی در زمینه مجازات های سنگین نظیر اعدام را برای جرم تجاوز تصویب کرد.



شبکه یورونیوز هم افزود: یکی از متهمان پرونده تجاوز گروهی و قتل یک دختر دانشجو در دهلی، از سوی دادگاه به سه سال حبس محکوم شد. این حداکثر محکومیتی است که یک نوجوان می تواند دریافت کند.



مادر قربانی به خبرنگاران می گوید: «ما از این حکم راضی نیستم. ما می خواهیم او به دار آویخته شود، زیرا جنایتی که او مرتکب شده است، جنایت یک فرد بالغ است. بنابراین مجازات او هم باید مانند یک فرد بزرگسال باشد نه یک نوجوان.»





تجاوز به این دختر ۲۳ ساله که در اتوبوس به همراه نامزدش بود، با واکنش گسترده مردم و اعتراضات مهمی در چند شهر هند مواجه شد.





یکی از پنج متهم دیگر این پرونده، چند ماه پیش در زندان خودکشی کرد. چهار متهم دیگر قرار است در هفته های آینده محاکمه شوند و امکان مجازات اعدام برای آنها وجود دارد.
انتهای پیام/۹۰۳۱ https://www.asrehamoon.ir/vdcd.f092yt05ja26y.html
منبع : جام نیوز
نام شما
آدرس ايميل شما