تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۰
عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: ملت ایران از توافقی که در آن لغو همه تحریم ها و به رسمیت شناختن حقوق هسته ای ایران باشد و قطعنامه های ضد ایرانی را لغو کند، حمایت می کند.
ملت ایران خواهان توافقی عزت مندانه است/ دارندگان سلاح هسته ای بزرگ ترین تهدید هستند/ تیم مذاکره کننده جلوی سوء استفاده غرب را بگیرد
ملت ایران خواهان توافقی عزت مندانه است/ دارندگان سلاح هسته ای بزرگ ترین تهدید هستند/ تیم مذاکره کننده جلوی سوء استفاده غرب را بگیرد
محمد حسن آصفري در گفت و گو با خبرنگار سیاسی عصر هامون با بیان اینکه مسئولین باید تلاش کنند جلوی هرگونه دو قطبی شدن جامعه گرفته شود، اظهار داشت: اینکه مردم بعضی از مسئولین را موافق و برخی را مخالف توافق هسته ای بدانند یک تهدید برای کشور قلمداد می شود.
وی با بیان اینکه توافق لوزان فرصت های مناسب را برای کشور ما می تواند به همراه داشته باشد، ادامه داد: همه ملت ایران از هر جناح و گروهی موافق توافق نامه هسته ای هستند اما توافقی که عزت مندانه باشد و عزت ملت ایران در آن لحاظ شود این یک مسئله و فرصت اساسی و مهم است.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: نکته دوم اینکه بایستی تلاش کنیم که این توافق لغو همه تحریم ها را به دنبال داشته باشد و باید لغو تحریم های نفتی، اقتصادی، بانکی و مالی باید در دستور کار قرار بگیرد.
آصفری فرصت سومی که این توافق نامه برای کشور به همراه دارد را بحث تحقیق و توسعه در فعالیت های هسته ای دانست و افزود: در این توافق نباید اجازه تحقیق و توسعه از ایران گرفته شود و ملت ایران بتوانند به راحتی با تحقیق و توسعه فعالیت هسته ای کشور را در همه سطوح دنبال کنند و ادامه دهند و پیگیر باشند.
وی بیان کرد: موضوع بعدی لغو قطعنامه های ضد ایرانی است که بر علیه ایران صادر شده این هم یکی از موضوعات بسیار مهمی است که باید به آن در توافق لوزان توجه شود.
وی گفت: پذیرش غنی سازی ایران توسط غرب به دنیا ثابت خواهد کرد ملت ایران که بیشترین ضربه و آسیب را از سلاح های هسته ای و شیمیایی دیده است و کشوری که امروز هزاران جانباز و مصدوم شیمیایی در خود دارد دایه دار جهان عاری از سلاح های هسته ای است.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: امروز بزرگترین تهدید کشور هایی هستند که در راهکاری های هسته ای و سلاح های هسته ای تولید می کنند و باید همه دنیا تلاش کنند که اجازه فعالیت غیر صلح آمیز هسته ای گرفته شود و کسی جرات فعالیت غیر صلح آمیز هسته ای را نداشته باشد.
آصفری با بیان اینکه تیم مذاکره کننده هسته ای باید فرمایشات مقام معظم رهبری را نقشه راهی داشته باشند، خاطر نشان کرد: تیم مذاکره کننده ایران در توافق نهایی باید جلوی سو استفاده غرب و به کار بردن جملاتی که قابل تعبیر و تفسیر است و جملاتی که فرصت چانه زنی غیر منطقی به غرب می دهد و حتی بند هایی که باعث سو استفاده می شود را بگیرند این ها بحث هایی است که باید در توافق نهایی به آن توجه شود و مورد تاکید قرار بگیرد.
وی در پایان گفت: ملت ایران از توافقی که در آن لغو همه تحریم ها و به رسمیت شناختن حقوق هسته ای ایران باشد و قطعنامه های ضد ایرانی را لغو کند، حمایت می کند اما هر توافقی که بخواهد حقوق هسته ای ایران را به رسمیت نشناسد و تحریم ها را لغو نکند، مطمئنا مورد قبول ملت ایران نخواهد بود.
انتهای پیام/9031 https://www.asrehamoon.ir/vdceew8p.jh8fpi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما