تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۹
کارشناس مسائل سیاسی سیستان و بلوچستان گفت: مذاکره ظریف با جان کری در خصوص یمن نتیجه ای جز لکه دار کردن حیثیت ایران در صحنه بین الملل ندارد.
مذاکره با جان کری در خصوص یمن نتیجه ای جز لکه دار کردن حیثیت ایران در صحنه بین الملل ندارد
مذاکره با جان کری در خصوص یمن نتیجه ای جز لکه دار کردن حیثیت ایران در صحنه بین الملل ندارد
به گزارش سرویس سیاسی عصر هامون، سلطانعلی میر در گفت و گو با دادمردان اظهار داشت: دیدار ظریف و جان کری در دفتر ایران در مورد موارد یمن نمی توان کار ساز باشد زیرا این عمل جان کری دو رویکرد متناقض است مثل بحث داعش و تروریسم که توسط خود امریکا راه اندازی و بعد اتلاف ضد داعش درست می کند.
وی بابیان اینکه  گفت و گو در اینجا هیچ معنا و مفهومی نداردادامه داد: در زمانی که سازمان ملل  دست عربستان را باز گذاشته است و علنا حمایت مستقیم دارد ایران نباید وارد بحث میشد
بنا به گفته رهبری باید مذاکرات کشور ما با آمریکا فقط در خصوص مذاکرات هسته ای و5+1 باید باشد نه مباحث دیگر چون مباحث دیگر موضوعیت ندارد.
کارشناس مسائل سیاسی سیستان و بلوچستان نظر کشور ما و امریکا در رابطه با یمن را دو اندیشه ضد و در مقابل هم دانست و گفت : وقتی خود آمریکا پشتیبان عربستان است و حمایت بین المللی میکند از عربستان و  علنا دستش به خون کودکان یمن آغشته است  دلیلی برمذاکرات وجود ندارد.
میر آمریکا را یکی از عوامل و آتش بیار این جنگ خواند و گفت:این مذاکرات آن هم با امریکا که سیاست و راهبردش در مقابل یمن شفاف و روشن است  هیچ نتیجه ای ندارد جز لکه دار کردن حیثیت بین المللی و دیپلماتی ایران و مذاکره با امریکا در اینجا هیچ موضوعیت ندارد
کارشناس مسائل سیاسی در ادامه خاطر نشان کرد: به نظر من آقای ظریف به جای مذاکره با عاملان این جنگ باید سازمان کنفرانس اسلامی و جنبش عدم تعهد را تشکیل میداد و از کشور های دیگر که بیطرف و یا حداقل کشورهایی که دستشان به خون مردم یمن آلوده نیست مذاکره میکرد.
وی در پایان گفت: این عمل از شخصی مانند ظریف که ادعای این همه کار سیاسی و دیپلماتیک دارد انتظار نمیرفت با این کار ما داریم عذت سیاست خارجه خود را زیر سوال میبریم واعتبار خود را در دنیا و جنبش های ملل اسلامی  خدشه دار می کنیم.
انتهای پیام/9031 https://www.asrehamoon.ir/vdcf0cdv.w6demagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما