تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۳
محمد یوسفی گفت: برنامه ریزی در اقتصاد به نوبه خود باعث پویایی اقتصادی است.
رشد اقتصادی با بی برنامه گی حاصل نمی شود
رشد اقتصادی با بی برنامه گی حاصل نمی شود
به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون، محمد یوسفی در گفتگو با خبر نیمروز با اشاره به تک نرخی شدن بنزین بیان داشت: با توجه به اینکه سیاست های تبعیض قیمت در هیچ کشوری پاسخ مناسب نداده و هدف از این سیاست ها این است که در گروه عدالت اجتماعی قرار داده شود.
وی افزود: مردمی که از این سیاست خدمات بی بهره اند در سیاست کلی عدالت اجتماعی یعنی اینکه سهم آنها از این اختصاص یارانه هیچ است و برای همین دولت ها همواره سعی کرده اند سهمیه اختصاصی این گروه مردم را به بخش حمل و نقل تخصیص دهند و متاسفانه در دولت های قبلی و کنونی نیز این امر نظارتی نشده است، وقتی سهم مردم که از این تسهیلات رفاه عمومی استفاده می کنند در اختیار ناوگان عمومی قرار می گیرد نظارت آن باید چگونه باشد.
یوسفی اظهار داشت: اما در خصوص اینکه دولت به یکباره و بدون اطلاع سهمیه بنزین را قطع کرد و با توجه به اینکه از اول سال معاونین ریاست جمهوری بارها اعلام کرده بودندکه تغییر قیمتی صورت نمی گیرد نفس کار مشکلی ندارد ولی این ناهماهنگی در بیان حقایق ضربات و شکی به بازار و اقتصاد مردم وارد کرده است و ناملایمتی و نارضایتی را از دولتمردان دارد.
کار‌شناس مسایل اقتصادی تصریح کرد: باید طبق روال گذشته مردم را به سرنوشت زندگی خود آگاه می کردند نه اینکه به یکباره تصمیم گرفته شود بنزین تک نرخی شود همانطور که گفته شد نفس تک نرخی شدن بنزین بسیار مطلوب است ولی در عمل نحوه اجرای آن دچار اشتباهات سیاسی است.
وی ادامه داد: در استان سیستان وبلوچستان که اشتغال مولد وجود ندارد و از همه مهمتر cngنیست این کار باعث بیکاری خیل عظیمی از رانندگان شده است. و متاسفانه عدم نظارت دستگاه نظارتی بر تاکسی های شخصی و بدون خط نیز عاملی است که عدم قبول مسئولیت از طرف دولت منجر به این شده است که هر فرد خود تصمیم گیرنده باشد و تحت تکفل آژانس ها و تاکسیرانی نباشد.
محمدیوسفی خاطرنشان کرد: این ضعف در این استان بسیار پررنگ است و همچنین مشکل دیگری که ایجاد کرده است نبود حمل و نقل عمومی ارزان قیمت در این استان از قبیل مترو یا اتوبوس رانی است که باعث شده مردم دچار مشکلات حمل نقل امن شوند یعنی دغدغه این را نداشته باشند که به منظور ارزانتر با خودروهای شخصی سوار شوند.
کارشناس اقتصاد یادآور شد: در کشوری که نگاه به پیشرفت شدن دارد و در انتظار پیشرفت است نباید هر روز تغییر قیمت در اقتصادش داشته باشد اگر امروز ما به کشورهایی مثل بلژیک سوئد و…نگاه کنیم اقتصاد آنها برای ۵سال برنامه ریزی کرده است که چقدر افزایش و کاهش دارد که به نوبه خود باعث پویایی اقتصادی است و دولتمردان ما هم اگر بدنبال رشد اقتصادی هستند بهتر است در بیان حقایق اقتصاد با مردم صادق باشند.
انتهای پیام/4382 https://www.asrehamoon.ir/vdcdnj09.yt0js6a22y.html
منبع : خبرنیمروز
نام شما
آدرس ايميل شما