تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۱
دلیل چرخش ۱۸۰ درجه ای "چاک شومر" در مخالفت با توافق هسته ای با دسیسه چینی های شومر در فتنه سال ۸۸ ایران مرتبط است.
دلیل چرخش ۱۸۰ درجه ای “چاک شومر” در مخالفت با توافق هسته ای چیست؟/ چاک شومر ضربه محکمی به دولت اوباما وارد می کند
دلیل چرخش ۱۸۰ درجه ای “چاک شومر” در مخالفت با توافق هسته ای چیست؟/ چاک شومر ضربه محکمی به دولت اوباما وارد می کند
به گزارش سرویس سیاسی عصر هامون به نقل از تفتان ما، مرد شماره ۳ دموکرات ها در سنای آمریکا با اعلام جدایی راه خود از بارک اوباما، تمامی برنامه ریزی های اوباما را نقش برآب کرد.

در این رابطه چاک شومر می گوید: “من با توافق هسته ای ۱۴ جولای با ایران مخالف هستم” و به این ترتیب راه خود را از اوباما رییس جمهور آمریکا که با وی هم حزبی است جدا می کند و به مخالفان توافق هسته‌ای ۱+۵ (برجام) می پیوندد.

این سناتور آمریکا در بیانیه خود که آخر وقت روز پنج شنبه منتشر کرد، گفت: که مخالفتش با توافق هسته ای ۱+۵ بر این اساس است که اگر شخصی فکر کند که ایران بعد از برقراری روابط با غرب و کاهش انزوای اقتصادی و سیاسی، مواضع افراطی خود را تعدیل خواهد کرد، آنگاه باید توافق هسته ای و این برجام را مورد تأیید قرار دهد.

چاک شومر که نقشی محوری درباره آینده توافق هسته‌ای ایران دارد در ادامه این بیانیه  مدعی شد: احتمال کمی دارد که ایران از راهکارهایی برای عبور از نظام بازرسی ها و تحریم ها عبور نکرده و برای تبدیل خود به قدرت هسته ای پس از ۱۰ سال تلاش نکند.

این سناتور می گوید: در صورتی که ایران مواضع خود را تعدیل نکند و از توافق هسته‌ای برای دستیابی به اهداف ناپسند خود استفاده نماید،‌ خطر واقعی وجود خواهد داشت.

وی در این بیانیه ادامه می دهد: ایران از منابع آزاد شده اش به احتمال زیاد برای ماجراجویی های مداخله جویانه در منطقه استفاده خواهد کرد.

قطعاً با این اقدام “چاک شومر” ضربه محکمی به دولت باراک اوباما وارد خواهد شد و با بازنشسته شدن “هری رید” چاک شومر رهبر آینده دموکرات ها خواهد شد و این مسئله برای اوباما بسیار خطرناک است.

اما در روزهای اخیر مایکل لدین مشاور سابق امنیت ملی آمریکا پرده از چرخش ۱۸۰ درجه ای چاک شومر برداشت و در یادداشتی در نشریه فوربس این مخالفت چاک شومر با “برجام” را به دسیسه چینی های شومر در فتنه سال ۸۸ ایران مرتبط دانست.

مایکل لدین می گوید: سناتور شومر در میانجی گری میان دولت آمریکا و سران فتنه ۸۸ ایران نقشی پر رنگ و مهمی و همیشه دشمن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در صدد براندازی این نظام بوده است.

وی در ادامه این راز که پس از ۶ سال فاش شده است، مدعی شده: دولت آمریکا در سال ۸۸ شومر را مامور ارتباط با گروه میرحسین موسوی می کند تا نامه برای او ارسال کند.

وی می گوید: در این نامه فقط دو سوال از سران فتنه پرسیده شده بود ۱- ما باید چه کارهایی انجام دهیم؟ ۲ – چه کارهایی نباید انجام دهیم؟

مایکل لدین ادامه می دهد: پاسخ نامه در ۸ صفحه تنظیم و بدون امضاء ارسال شد و ایران با بدترین الفاضی از جمله دیکتاتور و خشن یادشده بود و سران فتنه گفته بودند که با قدرت به دنبال تغییر نظام در ایران هستیم.

اما اگر نگاهی به بیوگرافی شومر بیاندازیم خواهیم دید که شومر که یک مرد یهودی است در حال حاضر از حامیان و طرفداران سرسخت و برجسته رژیم صهیونیستی اسرائیل در مجلس سنا به شمار می رود و در حال حاضر نمایندگی ایالتی را برعهده دارد که این ایالت جمعیت قابل توجهی از یهودیان آمریکا را در خود جای داده است.

خوب است تعداد محدودی از پارکینگ خارج شده اند و در دولت تدبیر روی کار آمده اند امثال کرباسچی که در مقابل چشمان روحانی رییس جمهور دولت تدبیر از سران فتنه امثال موسوی تعریف و تمجید می کنند این اسناد خیانت سران فتنه را بخوانند و بدانند که طرفدارای از این افراد خیانت به نظام است و از این آب گل آلود ماهی به دست نمی آید.

همچنین طبق گزارش های که موجود است این احتمال وجود دارد که اگر رای منفی به توافق هسته ای داده شود چاک شومر مواضع خود را در رقابت های انتخاباتی آینده آمریکا تغییر خواهد داد و مخالفت بسیار سختی با این برجام خواهد داشت.

اما در این میان “کریستن گیلبراند” سناتور دموکرات مجلس سنا از ایالت نیویورک نیز در خبری دیگر حمایت و طرفداری خود را از برجام اعلام کرده است.

باید دید که چاک شومر در آینده چه مواضعی را پیش رو خواهد گرفت.

انتهای پیام/9031 https://www.asrehamoon.ir/vdciqqay.t1arv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما