تاریخ انتشار :شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۵
امام جمعه دلگان گفت: در این میان یک فاکتور نا مشخص باقی مانده بود که اتفاقا همان باعث شکست این پروژه مشترک استکبار جهانی و حاکمان مرتجع عرب منطقه شد وآن میزان پایداری دو کشور حامی سوریه یعنی ایران و روسیه در برابر این موج سنگین بود.
پایداری ایران و روسیه درحمایت ازسوریه/علت شکست استکباروحاکمان مرتجع بود
پایداری ایران و روسیه درحمایت ازسوریه/علت شکست استکباروحاکمان مرتجع بود

به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون به نقل از  دلگان پرس، حجت الاسلام عظیم بامری امام جمعه دلگان درگفتگوباخبر نگار ما اظهار داشت: از سال ۲۰۱۱که آشوب هایی در سوریه تحت عنوان اعتراض آغاز و تا آن زمان که یک تشکیلات وابسته به غرب درحمص به نام ارتش آزاد ظهور پیدا کرد،روشن بود که غرب ودر رأس آنها امریکا برآن است که با متلاشی کردن ساختار نظام سوریه عملا ستون فقرات مقاومت در برابر زیاده طلبی های رژیم صهیونیستی رادر هم شکسته وپس از خرد کردن استخوان های سوریه،به سراغ حزب الله لبنان برود.

وی افزود: از همان ابتدا روشن بود که در هم شکستن سوریه مقدمه پروژه سنگینی است که پس از حزب الله، جمهوری اسلامی ایران وجریانهای همسو با مقاومت را هدف گرفته بود،ودر یک نگرش وسیع تر باید عرض کنم که غرب برآن بود که با بر هم زدن توازن منطقه ای ، زیر پای روسیه را خالی کرده و روسیه را از میدان حساس منطقه خاورمیانه بیرون نماید.

حجت الاسلام عظیم بامری اظهار داشت: این پروژه که به ظاهر منافع ارتجاع منطقه را نیز تامین کرده وخطر موهوم سپاه پارس ، هلال شیعی را از آن دور می کرد، تقریبا برای تحقق مانعی برابر خود نمی دید وبا فضا سازی وقدرت دیپلماتیک آمریکا وکشورهای غربی،برنامه ریزی امنیتی رژیم صهیونیستی،پول عربستان و سربازان پیاده مزدوران وهابی وتکفیری برای خود تنها یک گام اجرایی تا پیروزی را تصور می کرد.

وی توضیح داد: در این میان یک فاکتور نا مشخص باقی مانده بود که اتفاقا همان باعث شکست این پروژه مشترک استکبار جهانی و حاکمان مرتجع عرب منطقه شد وآن میزان پایداری دو کشور حامی سوریه یعنی ایران و روسیه در برابر این موج سنگین بود.

امام جمعه شهرستان دلگان بیان کرد: روسیه،ایران وحزب الله با شناخت دقیق از ضعف غرب در درک واقعیتهای میدان نبرد با همه توان به حمایت خود از نظام ومردم سوریه در برابر تروریست وحامیان غربی و عربی آن ادامه دادند.

وی ادامه داد: منطق جبهه ایران ، روسیه و حزب الله روشن وساده بود چه کسی می تواند تضمین کند که معارضان نظام سوریه وداعش منطقه امن تری را ایجاد کنند.

حجت الاسلام عظیم بامری گفت: غربی ها با حمایت لجستیکی از معارضانی چون ارتش آزاد وبعضا مستقیم وغیر مستقیم از جبهه النصره وداعش عملا نشان دادند که در خوشبینانه ترین حالت جاهلان وبی رحمانه ترین تروریستها را تقویت کردند.

امام جمعه دلگان درپایان گفت: و براساس واقعیات آنها درنده هایی را پرورش دادندوبه جان مسلمانان جهان انداختندگذشت زمان پوچی منطق غربیها را آشکار ساخت حال آنها به صراحت از عقب نشینی در برابر منطق خط مقاومت صحبت می کنند والبته با منطق وادبیات مستکبرانه خودازایران وروسیه برای مدیریت اوضاع دعوت می کنند اوضاعی که بزرگترین مسبب آن خود غربیها،عوامل صهیونیست و رژیم های مرتجع عرب منطقه بوده است.
انتهای پیام/4382

https://www.asrehamoon.ir/vdcc11qm.2bqe08laa2.html
منبع : دلگان پرس
نام شما
آدرس ايميل شما