تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۹
سومین نشست همدلی و همزبانی باحضوربا دهیاران و معتمدین و روسای شوراها در روستای کلک بخش لادیز برگزار شد.
ریشه کنی بی سوادی نیازمند مشارکت همگانی آحاد جامعه ومسئولان دارد
ریشه کنی بی سوادی نیازمند مشارکت همگانی آحاد جامعه ومسئولان دارد

به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون، به نقل از  لادیز؛ رئیس آموزش و پرورش شهرستان در این نشست با اشاره به اهمیت علم و دانش و سوادآموزی در جوامع امروزی اظهارداشت: با توجه به پیشرفتهای جهانی و تکنولوژی و فن آوری های روز دنیا دانش و آگاهی معلمان به روز باشد .

حسینعلی دهباشی افزود: بی سوادی یک نقیصه بزرگ محسوب می شود که ضرر و زیانش قابل تحمل نیست،آموزش و پرورش با همکاری و همیاری سایر دستگاهها و مساعدت دهیاران و معتمدان و روسای شوراها در جبهه تعلیم و تربیت جهل و بی سوادی را ریشه کن خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در دین اسلام به سواد و سواد آموزی سفارش شده و تعلیم و تربیت از مسایل مورد تاکید دین اسلام است،در این زمینه آیات و روایات بسیاری وجود دارد که نشان دهنده اهمیت و جایگاه آموزش در دین الهی است . امروز اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران به برکت پیشرفتهای علمی آن است و عبادت و بندگی خداوند در سایه علم است.

وی تاکید کرد:ریشه کنی بی سوادی نیازمند مشارکت همگانی آحاد جامعه ومسئولان دارد،علما و ریش سفیدان نقش مهمی در حمایت آموزش و پرورش دارند و می توانند با حساسیت لازم موضوع را پیگیری کنند و راه های شناسایی افراد بی سواد را پیدا کنند تا به نتیجه مثبت برسند .

وی بیان داشت:دهیاران می توانند با شناسایی افراد بی سواد روستا کمک زیادی به آموزش و پرورش برای سوادآموزی این افراد بنمایند.
انتهای پیام/4382

https://www.asrehamoon.ir/vdcdnj05.yt05s6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما