تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۷
فرمانده نیروی زمینی سپاه از رزمایش بزرگ این نیرو طی هفته جاری در منطقه جنوب شرق کشور خبر داد.
رزمایش بزرگ زمینی سپاه این هفته در جنوب شرق برگزار می‌شود/ در غرب با تروریست‌ها هم‌مرزیم/ هر حرکت تروریستی را در نطفه خفه می‌کنیم
به گزارش عصرهامون، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز طی نشست خبری اظهار داشت: رزمایش بزرگ زمینی سپاه این هفته (24 تا 26 فروردین) در جنوب شرق کشور (در محدوده قرارگاه قدس) برگزار می‌شود.
پاکپور گفت: اولین هدف در برگزاری این رزمایش امنیتی با نام پیامبر اعظم(ص)، حفظ آمادگی رزمی یگان‌های منطقه است.
فرمانده نیروی زمینی سپاه، نمایش قدرت نظامی مستقر در منطقه و هویت بخشی و امنیت‌سازی منطقه مبتنی بر مردمی کردن آن را از دیگر اهداف این رزمایش خواند و اضافه کرد: امنیت باید پایدار و بومی باشد تا ماندگار شود.
وی نمایش اقتدار نظام را هدف دیگر این رزمایش عنوان کرد و افزود: ما تجربیات خود در عملیات‌ها را در متون درسی به یگانها آموزش دادیم و در این رزمایش نیز آن را به صورت عملی تمرین خواهیم کرد.
پاکپور ادامه داد: کلیه نیروهای بومی سازماندهی شده در منطقه به اضافه تیپ‌ها و لشکرهای نزسا و یگان صابری در این رزمایش شرکت می‌کنند.
وی همچنین از حضور موثر یگان تازه تاسیس هوانیروز سپاه در این رزمایش خبر داد.
فرمانده نیروی زمینی سپاه خاطرنشان گرد: این رزمایش در روز اول در منطقه سراوان و روز دوم نیز در میرجاوه برگزار می شود و روز سوم نیز شاهد تجمع بزرگ فرماندهان بسیج و یگانهای شرکت کننده در زاهدان خواهیم بود.
پاکپور با بیان اینکه سلاح جدیدی در این رزمایش تست نمی‌شود، گفت: به هر حال هر کشوری بایستی بخشی از توان و استعداد خودش را در رزمایش‌ها به رخ جهانیان بکشد که این خودش یکی از عوامل بازدارنده است و باعث می‌شود دشمنان ما در برآوردهایشان دچار اشتباه نشوند.
فرمانده نیروی زمینی سپاه درخصوص آمادگی تجهیزاتی این نیرو نیز اظهار داشت:  95درصد تجهیزات نزسا آماده است و تجهیزات مستهلک نداریم.
وی به وضعیت مرزهای غرب و شمالغرب کشور اشاره کرد و گفت: در این محدوده، ترکیه کنترل نسبی دارد هرچند عناصر پ.ک.ک با دولت ترکیه درگیرند ولی ترکیه بر مرزها حاکمیت دارد اما در عراق اینگونه نیست و مرزهای این کشور در دست تروریست‌هاست.
فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: ما در این منطقه با تروریست ها هم مرزیم و خبری از دولت عراق و اقلیم کردستان نیست.
پاکپور با بیان اینکه مرزهای غرب و شمالغرب ما از سوی عراق کنترل نمی‌شود، تاکید کرد: برای همین ما باید کنترل مضاعفی در مرزها داشته باشیم تا ناامنی از عراق به ایران نیاید.
وی گفت: سپاه باید مرزها را بخوبی کنترل کند تا از داخل کشورهای همسایه اقدام تروریستی علیه ما صورت نگیرد و این اقدام راهبردی ماست.
پاکپور درخصوص برخورد با گروهک‌های تروریستی در مرزهای کشور نیز اظهار داشت: خیلی از عناصر گروهای تروریستی که دستگیر شدند وابستگی خودشان به کشورهای حاشیه خلیج فارس بخصوص عربستان را اعتراف کردند.
وی ادامه داد: همین الان هم کشورهایی مثل امارات و عربستان در حال سازماندهی و تجهیز این گروهک ها هستند اما اینکه اقدامی نمی‌شود بدلیل آمادگی ما است.
فرمانده نیروی زمینی سپاه با مهم خواندن اشراف اطلاعاتی بر روی این گروهک ها تصریح کرد: هر حرکتی را در نطفه خفه می‌کنیم.


انتهای پیام/ 7250 https://www.asrehamoon.ir/vdcdfo0j.yt0sj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما