تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۱
امام جمعه موقت شهرستان سرباز گفت: رسیدن به سعادت و کمالات معنوی بدون دوستی اولیاء الهی ممکن نیست و رسیدن به خیر دنیا و آخرت در گرو محبت و ولایت اهل بیت علیهم السلام است.
سعادت دنیا و آخرت در گرو محبت و ولایت اهل بیت(ع) است/ اطاعت محض از ولایت‌فقیه وظیفه شرعی مسلمانان
به گزارش عصرهامون؛ حجت الاسلام علیرضا جعفری در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت امام رضا (ع) با بيان برخی خصوصيات و ويژگي هاي منحصر بفرد حضرت ثامن الحجج(ع)، اظهار کرد: امام رضا(ع) مانند دیگر امامان معصوم به فضائل اخلاقی آراسته و به‌صورت کامل مظهر اسرار الهی و خلیفه‌الله در زمین بود و با برخورداری از مقام رفیع امامت آثار و برکات فراوانی را در جامعه اسلامی و ایران برجای گذاشت.
وی با تاکید بر لزوم توجه به سیره امام رضا(ع) گفت: آنچه که امروز وظیفه داریم و مهم‌تر از هرچیزی است، تلاش در جهت فراهم کردن تجهیزات فرهنگی و اعتقادی است، چراکه رویکرد فرهنگی پایه اساسی دعوت و سیره انبیاء و ائمه اطهار(ع) بوده  و این مهم در سیره امام رضا(ع) نیز به روشنی قابل مشاهده است.
امام جمعه موقت شهرستان سرباز با اشاره به اینکه دستگیری از محرومین و مستضعفین از صفات بارز امام رضا(ع) بود، تصریح کرد: زندگی پربار حضرت ثامن الحجج(ع) صرف تعلیم علوم و بیان حقایق اسلام، اصلاح فرهنگی مسلمانان، مبارزه با مستکبران و حمایت از مستضعفین و محرومین شد و همچون دیگر اهل بیت علیهم السلام برای دستگیری از فقرا پیش قدم بود.
جعفری در ادامه بیان کرد: عشق به اهل بیت علیهم السلام زمینه ساز عشق به خداوند است و دوست داشتن آن بزرگواران برابر با مهر ورزیدن به ارزش های والای الهی می باشد و رسیدن به سعادت و کمالات معنوی بدون دوستی اولیاء الهی ممکن نیست و  رسیدن به خیر دنیا و آخرت در گرو محبت و ولایت اهل بیت علیهم السلام است.
وی در پایان با اشاره به نقش ولایت در هدایت امت اسلامی، بیان کرد: اکنون که در عصر غیبت امام زمان(عج) قرار داریم، و دیگر دسترسی مستقیم به اولیاء الهی مقدور نیست اطاعت محض از ولایت‌فقیه وظیفه شرعی مسلمانان جهان است.
 
انتهای پیام/
 
https://www.asrehamoon.ir/vdcd5s0j.yt05n6a22y.html
منبع : پاپایا
نام شما
آدرس ايميل شما